המחאה מתחילה מבפנים. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) החליט על מחאה משלו כנגד החלטת האיחוד האירופי לסימון מוצרים מהתנחלויות ומרמת הגולן.



ח"כ סמוטריץ' צייץ בטוויטר כי הוא החליף את הרכב של אשתו מתוצרת אירופה לרכב יפני, כי כידוע, היפנים (עדיין) לא מחרימים אותנו והוא ציין כי הוא עשה זאת לאחר שגם שר החקלאות, אורי אריאל (הבית היהודי) החליף את רכבו לאות מחאה.



סמוטריץ' כתב בטוויטר: "אמנם משומש ובזול. אבל גם אני כמו אורי אריאל החלפתי היום את הסיטרואן האירופי של אשתי ברכב יפני שלא מחרים אותנו".



כזכור, האיחוד האירופי החליט שלשום כי תהיה חובה מעתה לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות וברמת הגולן וישראל עתה נערכת להתמודד עם החלטה זו.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב בחריפות ואמר כי ההחלטה היא "צביעות ומוסר כפול ומתייחסת רק לישראל ולא ל-200 סכסוכים אחרים ברחבי העולם. האיחוד האירופי החליט לסמן רק את ישראל, ואיננו מוכנים לקבל את העובדה שאירופה מסמנת את הצד המותקף במעשי טרור".



"כלכלת ישראל חזקה ותעמוד בכך", הוסיף נתניהו, "מי שייפגעו יהיו דווקא הפלסטינים שעובדים במפעלים הישראליים. האיחוד האירופי צריך להתבייש".