ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לתפיסת המחבל מפיגוע הירי שאירע בסוף השבוע ליד עתניאל ובו נרצחו יעקב ונתנאל ליטמן ז"ל. "המחבל השפל שרצח ביום שישי האחרון את יעקב ונתנאל ליטמן זיכרונם לברכה, אב ובנו, נתפס על ידי כוחות הביטחון, הוא שייך לג'יהאד האסלאמי. אמש שוחחתי עם הרעייה והאם נועה, אמרתי לה שהעם כולו דואב את האסון הכפול והנורא שלה ושל ילדיה. אנחנו נמצה את הדין עם המרצח ונמשיך להילחם בטרור בחורמה".



עוד אמר נתניהו: "שעות ספורות לאחר שהרצח בעתניאל בוצע, יצאו מחבלים למתקפת טרור אכזרית בפריז ורצחו חפים מפשע. בישראל, כמו בצרפת, טרור הוא טרור, ומה שעומד מאחוריו זה האסלאם הקיצוני והרצון שלו להשמיד את קורבנותיו. הגיע הזמן שהעולם יתעורר ויתאחד כדי להביס את הטרור. הגיע הזמן שמדינות יגנו את הטרור נגדנו באותה מידה שהן מגנות את הטרור בכל מקום אחר בעולם. ראוי שאבו מאזן, שגינה אתמול את הפיגוע בצרפת, יגנה את הטרור האכזרי נגד חפים מפשע בישראל ויילחם בהסתה שמניעה אותו".



"ראוי שנזכור, אנחנו לא אשמים בטרור שמופנה כלפינו, כשם שהצרפתים לא אשמים בטרור שמופנה כלפיהם. בטרור אשמים הטרוריסטים. לא השטחים, לא ההתנחלויות ולא שום גורם אחר – אלא הרצון להשמיד אותנו הוא שמקיים את הסכסוך והוא המניע את התוקפנות הרצחנית נגדנו. לטרוריסטים שתוקפים אותנו יש בדיוק אותה כוונה רצחנית כמו לאלה שבפריז. בזכות המדיניות התקיפה שלנו נגד הטרור - לשלוט בשטח, להיכנס לכפרים, להרוס בתי מחבלים, לסכל את תשתיות הטרור, יחד עם הפעולה הנחושה של צה"ל וזרועות הביטחון בביצוע המדיניות הזאת, אנחנו פעמים רבות מצליחים לסכל ולמנוע אסונות כבדים יותר", אמר ראש הממשלה.



נתניהו התייחס לתקציב הביטחון שהועבר ואמר: "אני העברתי למעלה מתריסר תקציבים, נדמה לי שאפילו הרבה למעלה מתריסר תקציבים, כראש ממשלה וכשר אוצר. ולכן, היום הזה הוא אירוע חריג, משום שבאף אחד מהמקרים האלה לא זכור לי שהגענו לרגע כמו שאנחנו הגענו אליו היום, שיש הסכמה בין שר הביטחון ושר האוצר, ביחד עם משרד ראש הממשלה, בדרך כלל זה תהליך אחר. אני חושב שהתהליך הזה הוא ראוי לציון כי הוא מאפשר לנו לנהל את התקציב נכון. תקציב נכון לא רק ל-2016, אלא גם למה שיוצג בקרוב, וזה תוכנית רב-שנתית לצה"ל, שהוא שילוב ראוי של תר"ש (תוכנית רב שנתית) 'גדעון' והמלצות ועדת לוקר. מה שיש פה זה נתיב של התעצמות והתייעלות של צבא ההגנה לישראל. ואני רוצה לברך את שר הביטחון ושר האוצר על שיתוף הפעולה למען מטרה חשובה, וגם את מנכ"ל משרדי אלי גרונר, שעמל יחד עם אנשי האוצר והביטחון במטרה הזאת".



"אני חושב שאנחנו מבינים שצה"ל צריך לעבור שינויים כי הזירה שלנו עוברת שינויים, האיומים עלינו עוברים שינויים, הנשק שמופנה כלפינו עובר שינויים, וגם המערכת שלנו עוברת שינויים מבורכים וחשובים. צבא חזק נותן כלכלה חזקה ולהיפך", אמר נתניהו.