חברי האופוזיציה הביעו את מחאתם היום (ראשון) על כך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה לא ישתתפו באזכרה הממלכתית לראש הממשלה הראשון בן גוריון שתתקיים ביום רביעי בשדה בוקר.



יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, פנתה כבר בשבוע שעבר ליו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי והזהירה כי בעקבות ההצבעות במליאת הכנסת על אישור תקציב המדינה לא יוכלו חברי הכנסת להשתתף באזכרה ולכן הציעה לו לאחד שורה של הצבעות כדי שחברי כנסת יוכלו לכבד המעמד.



מיכאלי תקפה את נתניהו ואמרה כי "הנגבי דחה את הצעתי הנדיבה בשם סיעות האופוזיציה לאחר את ההצבעות, וכתוצאה לא ראש הממשלה ולא אף אחד משריה ישתתפו באזכרה. לא בפעם הראשונה רה"מ מפגין את יחסו הגמיש להיסטוריה ומעדיף את שרידותו הפוליטית על פני כל כבוד לעבר, כי אצלו ההווה מקדש את כל האמצעים".



הערב שלח יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג מכתב חריף לנתניהו. "אף נציג ממשלה לא יגיע ביום רביעי לאזכרה של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון. זה המצב: הממשלה לא רואה לנכון לעצור את ההצבעות על התקציב אפילו לשלוש שעות כדי לכבד את מורשתו של ראש הממשלה הראשון. האם המדינה איבדה סופית את הכבוד לסמליה? בעיניי זו חרפה", כתב הרצוג.



בתגובה נמסר מלשכת ראש הממשלה: "הנושא טרם נסגר סופית. אנו מנסים למצוא פתרון בגלל ההצבעות על התקציב ביום רביעי".



בתוך כך, גורמים בקואליציה אמרו כי האופוזיציה הסכימה לקיים ביום רביעי הפסקה של שלוש שעות בדיונים, על מנת לאפשר לראש הממשלה ולשרים להשתתף בטקס האזכרה לבן גוריון בשדה בוקר. אולם, באופוזיציה לא הסכימו לוותר על חלק מאלפי ההסתייגויות שהגישו לתקציב, ובכך, עלול להיווצר מצב שבו ההצבעה על התקציב תגלוש ליום שישי, מה שעשוי להוביל להפלת הממשלה. עוד נמסר מהקואליציה כי צחי הנגבי ינסה בכל זאת למסור פתרון שיאפשר את השתתפות ראש הממשלה באזכרה.
 
גורמים בקואליציה אמרו כי ראש הממשלה מייחס חשיבות רבה להשתתפותו באזכרה לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, והוא מקווה כי האופוזיציה תנהג בעדינות ותאפשר לו זאת.