ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד למה התכוון כשאמר בוושינגטון כי "יתכנו צעדים חד צדדיים מסוימים". זאת לאחר שסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ביקשה מנתניהו הבהרות לדברים שאמר במכון המחקר הפרוגרסיבי בוושינגטון, ונתניהו הסביר כי לא התכוון לפינוי חד צדדי של יישובים ביהודה ושומרוןכפי שניתן היה לפרש את דבריו.

"אני לא אמרתי נסיגות חד צדדיות", ציין נתניהו בפני חוטובלי, "אמרתי מהלכים חד צדדייםאתם יכולים לדמיין למה הכוונה מדינות מתפרקות ואנחנו נדאג לאינטרסים שלנו".

עוד אמר נתניהו לסגנית שר החוץ כי "בכל מצב ישראל תישאר בגבול המזרחיאין שום תרחיש אפשרילא עם הסדר ולא בלי הסדר – ולא שאני רואה הסדר באופק שמערבית לירדן אנחנו לא נמצאים". לדברי גורמים בסיעה ששמעו את ראש הממשלה, נתניהו הוסיף עוד כי "יו"ש זה לא עזה ויו"ש זה לא אירופה, העובדה שאנחנו בשטח עושה את ההבדל".

הביקורת של בנט

כזכור, בסוף המפגש שערך בוושינגטון, אמר נתניהו שבסופו של דבר יש שתי אפשרויות בנוגע לסכסו הישראלי-פלסטיני: מו"מ עם גורם פלסטיני שיבין שצורכי הביטחון של ישראל מחייבים שהות ארוכת שנים בשטח, ושיכיר בישראל כמדינה יהודית, או מהלך חד־צדדי שמחייב גם הוא פתרון ביטחוני שבו ישראל שולטת על מה שקורה בשטח, והעניין זוכה להכרה והוא חלק מהסכמות בינלאומיות רחבות יותר. 

לא עברו 24 שעות, וראיון אחד של נפתלי בנט ברדיו בו נשמעה ביקורת על דבריו, ונתניהו כבר חזר בו. בחלק מהביקורת של שר החינוך בנט, הוא אמר כי "כל מסירת שטח חד-צדדית לערבים היא שגיאה כבדה, תמיד". עוד אמר בנט כי "הדיבור על כך בעיצומו של גל טרור מעביר מסר הפוך מהנדרש. האויב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס על רצח יהודים", אמר יו"ר הבית היהודי, "אין ספק שיש לעשות מהלך חד-צדדי: החלת הריבונות הישראלית ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון". לאחר מכן נתניהו הסביר כי התכוון למהלכים חד צדדיים ולא לשום נסיגות או עקירת יישובים. הערב, כאמור, הוא ביקש לחדד את דבריו.