הסוף להקפאה? ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אמש לבנות ולשווק כ-450 חדשות בשכונות רמת שלמה ורמות בירושלים, כך טוענים היום (שלישי) ראשי השדולה הפרלמנטרית למען א"י, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש.



על פי מקורות בשדולה, נתניהו נועד אמש לשיחה עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ועם שר החקלאות אורי אריאל, הלוחצים על נתניהו לחדש את הבניה בירושלים וביהודה ושומרון וקיבלו ממנו הבטחה כי ראש הממשלה יאשר בנייה של 436 יחידות דיור חדשות ברמת שלמה ו-18 יחידות דיור בשכונת רמות.



מדובר ביח״ד שכבר יש להן תב"ע ותכנון. מדובר ביחידות דיור שבנייתן הוקפאה תקופה ארוכה על ידי לשכת ראש הממשלה, בשל חשש מביקורת בינלאומית, ושיווק הקרקע נדחה עד שעכשיו אישר ראש הממשלה את הנושא. בלשכת ראש הממשלה טוענים שזו קרקע ליחידות דיור עם תב"ע ותכנון.



השרים וחברי הכנסת של הבית היהודי נתונים לאחרונה למתקפה קשה מצד גורמים בקרב המתנחלים ביהודה ושומרון שיצאו בקמפיין הדורש מהם להיאבק בהקפאת הבנייה ולאיים בכך שלא יתמכו בהצבעה על תקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית אם הבנייה לא תחודש.



יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי אף סיפר בפאנל שהיה בירושלים בשבוע שעבר כי נתניהו אמר לבית היהודי כי לא ניתן לבנות בירושלים וביהודה ושומרון כל עוד ברק אובמה מכהן כנשיא ארצות הברית וכי יש להמתין לבחירתו של נשיא חדש. אלא שאמש כאמור, אומרים גורמים בשדולת א"י בכנסת כי נתניהו נתן אישור לבניה ושיווק של 450 יחידות דיור חדשות בירולשים.



יושבי ראש שדולת א"י בכנסת, חה"כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', ברכו על ההחלטה "לקדם בניה בירושלים בירת ישראל" ואמרו: "אנו מאמינים שזו ראשיתו של שינוי כיוון מדיני בכל הנוגע למימוש זכותנו לבנות ולהיבנות בארץ אבותינו".



ח"כ עומר בר לב (המחנה הציוני) אמר בתגובה: "נתניהו נוהג כמו ילד שחיכה שהוריו ילכו לישון כדי ללכת לראות טלוויזיה. כתמיד, הוא מנצל בציניות את המצב ומעביר מתחת לרדאר החלטה מתסיסה ומתריסה. למה עכשיו להפשיר את הבנייה ברמת שלמה? משום שכל מעצמות העולם עסוקות בפיגוע הרצחני בצרפת כך שלא יהיה להן הקשב לגנות את המהלך? ועוד ניצול ציני, אבל לא האחרון, הוא מתן הכותרת 'ירושלים' לכל השכונות שאמנם מוניציפלית שייכות לעיר הקודש, אך בינן לבין המקומות הקדושים ליהודים קשר מקרי בהחלט. לא רק זה, מתברר היום שגם הביקור האחרון בארה"ב היה למעשה - מה אם לא - ביקור עמוס בציניות - כמה ימים לאחר שהכריז בפני אובמה כי הוא מעוניין בקיום צעדים חד צדדים אנו למדים בדיוק לאילו סוג צעדים הוא התכוון".