משלחת הפרלמנט האירופי ליחסים עם ישראל ביקרה היום (שלישי) בכנסת ונועדה עם חברי כנסת ממרבית סיעות הבית.  



יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס במפגש להחלטת הנציבות האירופית לאשר את ההמלצה על סימון מוצרים שיוצרו בגדה המערבית, בירושלים וברמת הגולן ואמר כי "ההחלטה גרמה לי לצער עמוק". הוא הוסיף כי "מי שעלול להיפגע מכך הם דווקא פועלים פלסטינים, המועסקים במפעלים הישראלים. אם החלטה כזאת תגרום לסגירת מפעלים, יגברו האבטלה והייאוש בצד הפלסטיני ומכאן הדרך לטרור קצרה". 

כמו כן, ביקש לשלוח תנחומים לאירופה בעקבות פיגועי הטרור שאירעו בפריז בסוף השבוע האחרון ואמר: "האירועים גרמו לכולנו לזעזוע עמוק. בטרור צריך להילחם בנחישות, ולא באמצעות הפגנות או הבעת סולידריות עם הקורבנות. על אירופה לפעול במהירות". עוד הוסיף :"לצערנו, לישראל נסיון רב במלחמה בטרור ונשמח לחלוק אותו איתכם". 

יו"ר משלחת הפרלמנט האירופי ליחסים עם ישראל, פלביו מרטוצ'לו מאיטליה, אמר בתגובה: "ההחלטה על סימון המוצרים היתה שגויה. אירופה מדברת בקול רם כשמדובר בישראל, אבל שותקת לגבי 200 סכסוכים עולמיים אחרים. מדינות אירופה מתחילות לתהות לגבי יעילות הצעד הזה ומבינות שעלולות להיות לכך השפעות שליליות". חברת הפרלמנט מריאנה פטיר מקרואטיה הדגישה כי סימון המוצרים אינו חובה, אלא כל מדינה באיחוד האירופי רשאית להחליט בעצמה באיזה אופן ליישמו. "לא נטיל חרם על סחורה מישראל", אמרה.