דווקא בעת הזו, סמוך כל כך למתקפת הטרור חסרת הרחמים בפריז ולאירועי הדקירה, הדריסה והירי כאן אצלנו, גורמים קיצוניים פועלים להשחיר את פניה של ישראל ולתבוע פוליטיקאים וקציני צה״ל שנקשרו לאירוע ה״מרמרה״. חשוב לציין, ממשלת ישראל הטילה סגר ביטחוני ימי על רצועת עזה כדי למנוע הברחת נשק ואמל״ח לרצועה. כל זאת בהתאם לדין הבינלאומי ועל פי אמנות שונות שנחתמו בנושא.



למרות זאת, קבוצה של פעילי שמאל בשיתוף פעילי אסלאם קיצוני, חברו כדי להוציא משט רצחני לרצועת עזה בניגוד לדין הבינלאומי. מדינת ישראל הטילה על צה״ל וחיל הים למנוע את כניסת האוניות לעזה כדי למנוע פגיעה בביטחון ובדין הבינלאומי. חיל הים נערך בדקדקנות, ובמבצע מתוכנן היטב מנע את הגעת האנויות לעזה והצליח לאכוף את הסגר הימי־הבטחוני על רצועת עזה. ועדת חקירה בינלאומית שמינה מזכ״ל האו״ם מצאה כי חיל הים פעל על פי הדין הבינלאומי ומנע את הגעת הספינות לעזה. הסגר הימי נמשך ומונע כל הברחת נשק לעזה.



האירועים האחרונים ממחישים את המורכבות שבה אנו חיים. חופש התנועה לאזרחי עזה עלול לייצר סיכון בלתי סביר לישראל ולעולם, ולכן תנועתם של חילק מהאזרחים מוגבלת. מדינת ישראל היא מדינה חפצת־חיים והיא תגן בראש ובראשונה על אזרחיה. כל פעילות מדינית-דיפלומטית שתסכן את ביטחון ישראל ותושביה, נועדה לכישלון. 



נראה כי ״הצפת״ אירועי ה״מרמרה״ כעת נועדה להצר את צעדי המפקדים בשטח. רק המשך נכונות להילחם בטרור תוך הפגנת נחישות מצד הציבור כולו תוביל את מדינת ישראל להמשך הישגים ולסיכול ניסיונות אויבינו לפגוע בשגרת חיינו במדינת ישראל.



הכותב הוא אלוף במיל' ולשעבר מפקד חיל הים