העצרת הכללית של האו"ם קיימה הלילה אמש דיון לרגל ציון יום הנכבה באו"ם, שנערך שישה ימים לפני כ"ט בנובמבר – תאריך ההצבעה באו"ם על תכנית החלוקה ב-1947.



בדיון התקבלו שורה של החלטות אנטי ישראליות, בהן החלטת "המקומות הקדושים", אשר לפיה האתרים בירושלים קדושים אך ורק למוסלמים וללא כל אזכור לקדושת האתרים לעם היהודי.



החלטה נוספת מדגישה את האבסורד של פעילות האו"ם, אשר מממן גופים פלסטינים המקדמים את הנרטיב הפלסטיני כחלק ממוסדות האו"ם. החלטה חד צדדית שלישית מאשימה את המתנחלים בטרור, ואינה מאזכרת את העובדה שלמעלה מ- 94 פיגועי הטרור של פלסטינים נגד ישראלים התרחשו בשבועות האחרונים.



שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר בנאומו כי "על הקהילה הבינלאומית לקרוע את מסכת השקרים הפלסטינית. במקום לגנות את הפלסטינים על הטרור, ההסתה והשקרים, הקהילה הבינלאומית ממשיכה לתת לפלסטינים הנחות ופרסים".



במסגרת הדיון, הציג השגריר דנון את תמונותיהם של הנרצחים הישראלים מאז תחילת גל הטרור הנוכחי, והקריא את שמותיהם בפני 193 המדינות החברות: "הפלסטינים מקדשים את הטרור במקום את ערך החיים, הגיע הזמן לשים סוף לטרור המדיני הפלסטיני המתנהל נגד מדינת ישראל", הוסיף.