הסערה סביב ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) גוברת. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ייפגש הערב עם יו"ר סיעתו, ח"כ ינון מגל, בארבע עיניים, בעקבות הפרסומים על האשמות בהטרדות המיניות שביצע מגל לכאורה בתקופת עבודתו באתר וואלה. בעקבות השיחה יוחלט כיצד לנהוג בנושא.



לאחר שהואשם על ידי כתבת וואלה רחלי רוטנר כי הטריד אותה מינית, העיתונאי לשעבר מואשם על ידי אישה נוספת - אור שוקרון, שעבדה גם היא באתר וואלה בעת כהונתו כעורך ראשי. 



שוקרון הגיבה לתגובה שפרסם מגל בפייסבוק בעקבות הפוסט של רוטנר וכתבה לו: "ביום שחפנת לי את הישבן הפסקנו להיות 'ידידים'. התנצלותך לא מתקבלת".





מאוחר יותר הרחיבה שוקרון בעמוד הפייסבוק שלה על התקרית: "לא אמרתי כלום כי זה מביך. משפיל. מבזה. אף אחת לא רוצה להיות מתוייגת כמי שעברה הטרדה מינית. מדוע? מפני שבמדינת ישראל נוטים לקרבן את הקורבן ולהאדיר את המקרבן.



"כבר אז כשקולגה נוסף היה עד למאורע, שאל אותי ׳האם אני רוצה אותו׳. ה'יציאה' הזו גרמה לי לשתוק ולדבוק בשתיקתי. אנחנו כחברה עד כדי כך אטומים וחסרי רגישות. מפליא שנשים בוחרות לא לשתף?"


 

לא אמרתי כלום כי זה מביך. משפיל. מבזה. אף אחת לא רוצה להיות מתוייגת כמי שעברה הטרדה מינית.מדוע? מפני שבמדינת ישראל נוטי...

Posted by Or Shukrun on Tuesday, November 24, 2015

על תגובתו של מגל להאשמות של רוטנר, כתבה שוקרון: "לדברי ינון ׳דברים שנאמרו בין ידידים׳ לא צריכים לצוף ברשתות חברתיות. אנחנו עושות לו שיימינג. אבל קולגה שמלטף לי את הישבן יותר מפעם אחת חרף בקשותיי שיפסיק, ששואל אותי אם ארצה להצטרף אליו לתא השירותים ושאר שאלות שלא משתמעות לשני פנים - הביא על עצמו את השיימינג שהוא חווה".



לדברי שוקרון, היא התפקדה בעבר לבית היהודי, אולם הפסיקה את חברותה במפלגה בעקבות הצטרפותו של מגל: "קולי נלקח ממני. לא אתן שיקחו את קולי שוב".



בעלה של רחלי רוטנר, שהגיב גם הוא לתגובה של מגל, כתב פוסט בפייסבוק, בו הסביר למה דווקא עכשיו החליטה אשתו לחשוף את הסיפור: 



לכל אלה שתוהים "למה דווקא עכשיו"?


לא יודע כמה זמן אתם חושבים שלכם היה לוקח לאזור אומץ לחשוף פרשייה בה מעורב חבר כנסת חמוש ביועצים וכוח פוליטי עצום? לרחלי זה לקח בסביבות החצי שנה. חצי שנה שבה היא בחנה את הנושא מכל זווית ושאלה את עצמה שוב ושוב אם זה כדאי, אם זה שווה את הסיכון שזה יפגע לה במוניטין או בקריירה, אם זה שווה את העליהום עליה שקורה ברגעים אלה ממש ואת אינסוף התגובות שמאשימות אותה בשקרים, אפילו אחרי שינון בעצמו הודה במעשים. לבסוף היא החליטה לחשוף את הסיפור לאחר שבעקבות שמועות וגישושים היא הגיעה לנשים נוספות שהוטרדו בצורה קשה יותר על ידי ינון, ורחלי הבינה שלא מדובר רק בבעיה שלה.



"לכל אלה ששואלים 'אתה מצפה שנחשוב שמדובר בצירוף מקרים שהסיפור הזה עולה דווקא ביום בו יש עליהום מטורף על ינון"???


"באיזה יום אין עליהום מטורף על ינון?"



וייסמן, שכותב בתכנית גב האומה, התייחס לאפשרות שהסיפור קשור לסכסוך בין מגל לאנשי התכנית: "לא. אני לא ליאור שליין (היי בוס) ובאמת שלא אכפת לי מסכסוך מתוקשר כזה או אחר שרק מביא רייטינג לתוכנית שאני כותב בה ושבכל אופן אני לא מעורב בו. מי שרוצה לחשוב שיש פה אינטרסים זרים מוזמן לחשוב את זה, אבל קחו בחשבון שינון בעצמו הודה במעשים ולכן לא ברור לי על מה הוויכוח.



לכל אלה שמכריזים "מי בכלל רוצה לגעת באשתך המכוערת"???


אני יודע לפחות על שניים - אני וינון מגל".


 

לכל אלה שתוהים "למה דווקא עכשיו"? לא יודע, כמה זמן אתם חושבים שלכם היה לוקח לאזור אומץ לחשוף פרשייה בה מעורב חבר כנסת ח...

Posted by Ariel Waysman on Tuesday, November 24, 2015

בניגוד לדיווחים, מלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נמסר כי עד כה לא הגיעו כל פניות בבקשה לבדוק את הטענות נגד ח"כ ינון מגל. אם יגיעו פניות כאלה, או אם יגיעו חומרים מחשידים, סביר להניח שהיועץ המשפטי לממשלה יידרש לבדוק את הנושא".