ח"כ אורן חזן עורר סערה כאשר עלב בח"כ קארין אלהרר מ"יש עתיד". אלהרר, שנעזרת בכיסא גלגלים, נזקקה לסיוע בהצבעה בשל מוגבלותה הפיזית, וח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) עזר לה. חזן האשים אותו בהצבעה כפולה, ומספר ימים לאחר מכן במהלך הצבעה על חוק הגיוס הלילה (שלישי), צעק לאלהרר: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?" 



בדבריו עורר כעס וגרר ביקורות רבות מטעם עמיתיו ומהציבור, כאשר עוד בסיום ההצבעה ניגש יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונזף בו על כך שלא סילק את חזן מהמליאה בגלל דבריו. אדלשטיין הציע ללפיד להגיש תלונה לוועדת האתיקה ויו"ר יש עתיד אמר שיעשה זאת. מאוחר יותר פרסם לפיד פוסט המאוכזב מהתנהלות הכנסת בעת ההצבעה על חוק הגיוס, ובין היתר כתב: "ראיתי ח"כ מהקואליציה לועג לח"כית הטובה ביותר בכנסת ישראל על כך שהיא נכה בכסא גלגלים בעוד ראש הממשלה שומע ושותק, השרה לשוויון חברתי שומעת ושותקת, יו"ר הכנסת שומע ושותק." 

יו"ר הכנסת תוקף את אורן חזן


היום הגיב יו"ר הכנסת לפרשה ותקף את את התנהלותו של ח"כ אורן חזן: "מדובר בהתנהגות של שור מועד". בראיון לערוץ הכנסת אמר אדלשטיין: "זה כבר לא סיפור של תחקיר עיתונאי. זו התנהגות של שור מועד לאורך חצי שנה וצריך לשים קץ לדברים האלה".



גם ראש האופוזיציה הרצוג בחשבון הטוויטר שלו: "התנהגותו של ח״כ אורן חזן מכתימה את הכנסת. אבל הבושה האמיתית היא שנתניהו, כרגיל, עושה 0 מאמץ כדי להסיר את הכתם". ראש הממשלה אמנם שתק בזמן אמת, אך שחרר היום הודעה לתקשורת בה מסר כי הוא רואה בחומרה את הדברים המיוחסים לח״כ אורן חזן. אם אכן נאמרו, רה״מ דורש שהתבטאויות כאלה לא יישנו. כך גם אמר לח״כ אורן חזן.



בזמן שהשאר הסתפקו בגינויים, ח"כ פריג' פנה במכתב ליו"ר הכנסת ובו הוא דורש להשעות לאלתר את השתתפותו של ח"כ חזן בישיבות מליאת הכנסת וועדותיה עד לסוף המושב בעקבות התנהגותו של ח"כ חזן במליאה כלפי ח"כ קארין אלהרר. במכתבו ליו"ר הכנסת כתב ח"כ פריג': "אתמול בלילה הגיעה הכנסת לשפל חדש כאשר אחד מחבריה לעג לחברת כנסת אחרת על מגבלותיה הפיזיות. ח"כ אורן חזן, קבע אתמול שיא שלילי בוולגריות, רשעות, אטימות וכנראה גם לא מעט טיפשות". לדבריו, "הכנסת חייבת לשמור על כבודה ולהתגונן מפני תהומות העליבות אליהן מוביל אותה שוב ושוב ח"כ חזן. על כן, אבקשך לפעול להשעייתו לאלתר של ח"כ חזן מישיבות המליאה וועדות הכנסת עד לסוף המושב. יש לעשות זאת על מנת שנדע שהכנסת לא מניחה לעלובי נפש דוגמת ח"כ חזן, לפגוע במעמדה ובכבוד שהציבור הישראלי רוחש לה".



גם לגולשים ברשת היה מה להגיד על מעשיו של חזן:



בתגובה לתלונות נגדו מכחיש ח"כ אורן חזן (ליכוד) כי לעג הלילה לח"כ קארין אלהרר בשל נכותה. "חבל שבמקום להתעסק בשאלה העניינית - מתוקף איזה חוק ח"כ עיסאווי פריג' הצביע כפול בליל ההצבעות על התקציב, משתמשים תוך דמגוגיה זולה וניצול ציני כואב בחברת הכנסת אלהרר", אמר. לדבריו, שאל במהלך הדיון הלילי "איפה עיסאווי פריג'", אותו הוא מאשים בהצבעה כפולה בליל התקציב במקומה של ח"כ אלהרר ולא הפנה את הדברים לח"כ אלהרר: "לא דברתי אליה ולא עליה אלא על ח"כ פריג'". עם זאת הוסיף כי "אם ח"כ אלהרר נפגעה במהלך המהלך של השמאל להגן על הצבעה כפולה, אני מתנצל גם בשמי וגם בשמם". עוד אמר: "למה בוחרים להגיב לשאלה לגיטימית באופן אישי? למה שאצחק עליה? אני, שיש לי בעצמי נכות נשימתית".