גורם מדיני התייחס לפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי ואמר כי רה"מ הבהיר שלא תופסק הבנייה בהתנחלויות.


לדברי הגורם השניים דנו בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, כאשר נתניהו הבהיר כי אין הקפאה וגם לא תהיה. "ראש הממשלה הבהיר שאם הקהילה הבינלאומית מצפה לאישורי בנייה לפלסטינים, ישראל מצפה להכרה לבנייה בגושים".



נתניהו וקרי דנו במצב בין ישראל לפלסטינים והתגברות גל הטרור ובדרכים להביא לסיומו. לדברי הגורם רה"מ הפנה אצבע מאשימה לעבר הרשות הפלסטינית. "ראש הממשלה הבהיר בפגישה שעיקר הבעיה היא ההסתה הדתית הפלסטינית ברשתות החברתיות. בעיקר סביב הר הבית והרשות משתתפת בהסתה", הוסיף הגורם.



בהתייחסות לגל הטרור אמר הגורם כי "ראש הממשלה הבהיר שהתנאי הראשון לשינוי התנאים הביטחוניים והכלכליים בשטח הוא החזרת השקט על כנו". לדבריו המשמעות היא שקידום פרויקטים אזרחיים שהפלסטינים מעוניינים בהם יתאפשרו אם רמת האלימות תרד.



בפתח הפגישה מסרו נתניהו וקרי הצהרות לתקשורת. ראש הממשלה בירך את מזכיר המדינה על הגעתו לירושלים ואמר כי הוא חבר בניסיון המשותף להשיג יציבות ושלום. עם זאת, ראש הממשלה הוסיף כי אי אפשר להגיע לשלום כשיש טרור. "כמו שהעולם חווה את הטרור הזה שמגיע עם אותן תקיפות על ידי האסלאם המיליטנטי, ישראל נלחמת איתם כל שעה, מול המחבלים עצמם ומול אלו ששולחים אותם והמקורות שממנים אותם".



נתניהו הפציר בקהילה הבינלאומית לתמוך במלחמה של ישראל בעניין זה. "זה לא רק הקרב שלנו, זה הקרב של כל העולם", אמר.



מזכיר המדינה קרי הודה לראש הממשלה ואמר כי שמח להיות בישראל שוב, "למרות שאני מגיע בזמן בעייתי". על המצב הביטחוני בישראל אמר קרי, כי ברור שאף אדם לא צריך לחיות עם התקפות נגדו ברחוב, עם סכינים או מספריים: "אני מגנה את הטרור שלוקח חיים של חפים מפשע ומשבש את חיי היום יום".



קרי הבהיר לישראל יש כל זכות בעולם להגן על עצמה ויש לה מחויבות לעשות כך. כך היה וכך יהיה. התפילות שלנו עם החפים מפשע, שנפצעו. אתמול חייל נהרג, המחשבות שלנו עם המשפחה שלו".



"זכותה של ישראל להכות בטרור"



מאוחר יותר נפגש יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, עם קרי. השניים דנו בגל הטרור וביחסים בין ישראל לפלסטינים.על רקע גל הטרור השוטף את ישראל אמר הרצוג לקרי: "לצד מכה כואבת לטרור אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להיפרד מהפלסטינים, לנתק את חיבוק המוות בינינו".



בפתח פגישתם אמר הרצוג "זכותה של ישראל להכות בטרור בכוח, ברוצחים, בשונאים ובמסיתים" והוסיף: "אבל אנחנו לא יכולים רק להתגונן - אנחנו חייבים להיפרד מהפלסטינים. להוציא את השטחים מישראל. מנהיג ישראלי שלא מבין את זה, שלא מעז ולא מסוגל לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שעומדת לפנינו - לא יכול להיות מנהיג במדינת ישראל".




ג'ון קרי וח"כ יצחק הרצוג. נועם מושקוביץ'