הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שאושרה אתמול בקריאה טרומית בכנסת ברוב של 51 תומכים וללא מתנגדים, תאפשר לחגוג כל הלילה, כולל השמעת מוזיקה, בליל המימונה ובערב ל"ג בעומר.
 
החוק הקיים מגביל מסיבות רועשות עד לשעה 23:00 בלילה. עד כה מותר היה לחגוג כל הלילה במוזיקה רועשת רק בליל יום העצמאות, בליל פורים ובליל יום ירושלים. ח"כ זוהר ביקש להסיר את המגבלות ולאפשר לחגוג ללא הגבלת זמן ברמקולים ובכלי נגינה גם בליל המימונה ובליל ל"ג בעומר, כשמאות אלפים חוגגים סביב המדורות.
 
בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ זוהר כי חג המימונה, שנחגג בקרב יוצאי צפון אפריקה בישראל ובעיקר בקרב יהודי מרוקו, הפך לחג שבו לוקחות חלק כל העדות בישראל. לדבריו, אין סיבה שהחוק המאפשר רעש בימי שמחה ובמועדים מסוימים לא יחול גם על המימונה ול"ג בעומר.
 

 "קיבלתי פניות רבות מאזרחים שביקשו לחגוג במימונה ובל"ג בעומר ונתקלו במגבלות החוק. מעבר לזה, לא נשכח שהמימונה חלה במוצאי חג ובתקופת שעון הקיץ ונמשכת עד לשעות הלילה המאוחרות, כמו גם ל"ג בעומר. מן הראוי שלילות חג מיוחדים אלו יתווספו לרשימת המועדים שהחוק למניעת רעש אינו חל עליהם ונוכל לחגוג את החג ללא מגבלות".
 
ח"כ זוהר מנה עוד סיבה למסיבה: "במדינה כמו שלנו, שלא חסרים בה קשיים ובעיות, אין שום סיבה שנגביל את האזרחים שלנו באירועי השמחה של עם ישראל".