שר הכלכלה הפורש, אריה דרעי, עשוי לחזור לתפקידו במשרד מיד לאחר אישורו הסופי של מתווה הגז ועם תום הדיונים בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת - כך מסרו ל”מעריב־סופהשבוע” מקורות המקורבים למשרד הכלכלה.



 אף שמאז מועד התפטרותו חלפו שלושה שבועות, לא נמצא ליו”ר מפלגת ש”ס תיק נוסף, למעט תפקידו במשרד לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה. סיפור החזרה למשרד הכלכלה גם עלה בשיחה שניהל דרעי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום שמסר לו על כוונתו להתפטר מהתפקיד. אלא שאז דרעי דחה את הצעת נתניהו להתפטר ולחזור בתוך חודש לתפקיד.
 
עם זאת, מאז השתנו הנסיבות. ראשית, לדרעי לא נמצא תפקיד חלופי. שנית, נתניהו הבהיר שאין לו עניין להחזיק בתיק הכלכלה או להעבירו לשר אחר. שלישית, בימים האחרונים פועל נתניהו מנקודת הנחה שהקואליציה בהרכבה הנוכחי לא תשתנה, ולכן יציבותה - ובתוכה המרכיב של מפלגת ש”ס - חשובה לו מאוד. השר דרעי עצמו אמר בראיון שהעניק ל”מעריב־סופהשבוע” לפני שבועיים כי הוא למד להכיר את חשיבות התעשייה הישראלית, התקרב אליה מאוד ואף שקל להוסיף את השם "תעשייה" למשרד הכלכלה.
 

התעשיינים, מצדם, מברכים על המהלך שנרקם. נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר כי “אנחנו רוצים שר תעשייה במשרד מלאה. אני קורא לשר דרעי לחזור לתפקידו במשרד הכלכלה. בתחילת הדרך היו בינינו חילוקי דעות, אבל בהמשך - ככל שהעמקנו את ההיכרות בינינו - גיליתי אדם חם המבין את הפוטנציאל הגדול הגלום בתעשייה. אני מאוד מקווה שלאחר החתימה הסופית על מתווה הגז דרעי יחזור לתפקידו במשרד הכלכלה, שמקדם גם את האינטרסים של קהל היעד של בוחריו ושל השכבות המוחלשות. הוא יהיה שותף מוביל בקידום האתגרים”.