סערה בעקבות הופעתו של ח"כ מייקל אורן (כולנו) היום באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. בתום הארוע פרסמה דוברות עירית באר שבע הודעה בה נאמר כי ח"כ אורן אמר בדבריו: "זו פעם ראשונה שערכים מוסלמים רדיקליים הגיעו לבית הלבן".

ח"כ אורן, לשעבר שגריר ישראל בוושינגטון, צוטט כביכול כמי שאומר "זו פעם ראשונה שערכים מוסלמים רדיקליים הגיעו לבית הלבן. אובמה לעולם לא יוציא מפיו את המונח הזה איסלאם קיצוני או קיצוניים אלימים משום שהוא מגדיר מי משתייך לעולם הזה. אובמה נחשף לעולם המוסלמי ולערכיו".

הדברים עוררו סערה וגלים של ביקורת על ח"כ אורן ברשתות החברתיות. בתגובה, פרסם ח"כ אורן הודעה בה הכחיש מכל וכל את הציטוטים ואף צחרף את הקלטת הוידיאו של הראיון שנערך עמו כדי להוכיח את טענתו.


בהודעה לעיתונות מטעמו נאמר: "אי דיוקים מהותיים בציטוטים מהראיון של מייקל אורן ב"שבת תרבות" היום בבאר שבע. הטענה ש'זו פעם ראשונה שערכים מוסלמים רדיקליים הגיעו לבית הלבן', לא הייתה ולא נבראה והדברים לא נאמרו מעולם על ידי ח"כ מייקל אורן", אלא המראיין ששאל על ערכים שמאליים ולא מוסלמים.

לדבריו הציטוט הנכון כלל את הדברים הבאים:

שאלה של המראיין: אפשר להגיד שזו פעם ראשונה שערכים שמאליים רדיקלים חדרו לבית הלבן? 
 
תשובה: "זה גם העידן החדש, צוטטתי את קרי... גם אובמה שדיבר על רצח של הכתבים בשארלי הבדו והיהודים בחורף הוא אומר כמה קיצוני רדיקלים נכנסו לדלי (מעדניה) וירו באופן רנדומלי בכמה ברנשים - אז הברנשים זה לא יהודים והמפגעים זה לא ג'יאהדיסטים.. זה זכותו כנשיא להכניס לבית הלבן השקפת עולם שונה משל קודמו". 
"אין לנו תחליף לארה"ב, שיתוף פעולה ביטחוני הכי קרוב, ערכים משותפים, אוכלוסיה שתומכת בנו, זו ברית היסטורית שלא תישבר בגלל ממשל כזה או אחר. אני חושב שלישראל יש אינטרס עליון באמריקה חזקה, באמריקה שלא נמנעת לשדר כוח", אמר אורן.

עוד הוסיף ח"כ אורן את הדברים הבאים: "היום במהלך ראיון ב"שבת תרבות" בבאר שבע התבקשתי להסביר את השקפת עולמו של הנשיא אובמה. תפיסת עולמו עוצבה בין היתר בנעוריו ממגע עם האסלאם - מגע שהוא בעצמו העיד עליו בספריו והיא הושפעה מהלך הרוח בקמפוסים האמריקאים".

"הושטת היד לעולם המוסלמי, הרתיעה משמוש בכוח צבאי וחוסר ההבחנה בין בנייה בגבעה הצרפתית לאיתמר הייתה קוראת תיגר על כל ממשלה בישראל. חשוב לציין שאני גם שיבחתי את השיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק בין ישראל לבין ארה"ב בראשותו של אובמה. חובתנו להכיר בזכות של כל ממשל לגבש השקפת עולם שונה משלנו.  אני דוחה מכל וכל את הטענה שתקפתי את הנשיא אובמה - יש כאן ניסיון ציני לעשות כותרת מניתוח מפוקח ואחראי", סיכם אורן.