האם ראש הממשלה בנימין נתניהו התחרט בנוגע למינוי של ד"ר רן ברץ לראש מערך ההסברה הלאומי?



הבוקר (ראשון) נערכה ישיבה ממשלה רביעית מאז הכריז ראש הממשלה כי ימנה את רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, אך מאז נתניהו לא הגיש את שמו לנציבות שירות המדינה ולא קידם את המינוי הבעייתי.



יש להזכיר כי לפני נסיעתו של נתניהו לוושינגטון הכריז ראש הממשלה כי כשישוב מהביקור יתפנה לנושא. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו לא קידם את המינוי כדי לא לחבל במערכת היחסים עם האמריקאים ובעיקר עם אובמה, ולאחר מכן כדי לא לחבל בביקורו של ג'ון קרי בישראל. להערכתם, מן הסתם הוא יתפנה לטפל בנושא בשבועות הקרובים. 



כזכור, לאחר הודעתו של נתניהו על מיניו של ברץ, התעוררה סערה במערכת הפוליטית, לאחר שהתברר כי ראש מערך ההסברה הנבחר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו התבטאויות מעוררות מחלוקת לגבי נשיא המדינה. 
בחודש אוקטובר כתב פוסט על כך שנשיא המדינה רובי ריבלין טס במחלקת תיירים וכתב כי "ריבלין הוא דמות שולית עד שאין שום חשש לחייו". "נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש; יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק".
בשיחה עם מעריב אמר ברץ: "את הפוסטים האלה כתבתי כאדם פרטי ועכשיו אני מחויב בתפקיד להיות אדם ממלכתי. זו בסך הכל בדיחה פייסבוקית". כשנשאל האם כראש מערך ההסברה ינקוט בקו ממלכתי או ימני, השיב ברץ: "התפקיד שלי הוא לאומי ולא פוליטי וככה אני רואה אותו".