השר להגנת הסביבה אבי גבאי, ענה הבוקר (חמישי) לשיחת הטלפון המפתיעה של שי גולדשטיין ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", אליה הצטרפו גיל קופטש ואורי גוטליב. גבאי סיפר לארבעה כי הוא אינו יכול להמשיך ולהביע את עמדותיו בנוגע למתווה הגז, בשל חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה.





"אני יותר ממוטרד ממתווה הגז, אבל אמרתי את דעתי, ובעידן האינטרנט כל אחד יכול לחפש ולקרוא ולשמוע מה אמרתי", הרגיע גבאי את חברי "מועדון ארוחת הבוקר", שהביעו דאגה מסתימת פיו. "אתם איזור אקס טריטוריאלי? תביאו לי דרכונים זרים ואז אוכל לדבר על הגז", אמר גבאי בחיוך.
 

"אני מאוד מוטרד מזה שסותמים לך את הפה", אמר לגבאי גיל קופטש. "אמרתי אתמול בועדת הכלכלה שמדובר במהלך לא דמוקרטי", ענה גבאי. "אני לא חבר כנסת ואמרתי אתמול בועדה שהכנסת צריכה לשנות את החוק. הטענה של היועץ המשפטי אומרת שאני לא יכול להתנגד לעמדת הממשלה".
"אצל סדאם חוסיין לשר אסור היה להתנגד לעמדת הממשלה", הטעים שי גולדשטיין. "ואם הממשלה תחליט שתקפוץ מהגג?", הקשה אורי גוטליב. "לוקחים בחשבון שלפני ישיבת הממשלה אתה לא יודע שום דבר", ענה השר גבאי, "אז אחרי ששמעת על זה בממשלה אסור לך להתנגד לעמדתה".

"למה אתה לא מתפטר?", שאלו את השר חברי הפאנל. "ומה זה עוזר שאני אתפטר?", השיב גבאי בשאלה לשאלה. "איך זה יטפל בזיהום האוויר בחיפה? איך זה יטפל בנושאים של איכות הסביבה?".

"אם כבר איכות הסביבה", הוסיף קופטש, "יש עכשיו זיהום אדיר בים, יש ביוב מבת ים עד נתניה, הרגתם אותנו".
"מדובר בעבודות תחזוקה", השיב גבאי. "חייבים לתחזק את השפדן. אז לכן היה השבוע זיהום. זה רע מאוד. אנחנו לא אוהבים לאשר דבר כזה אבל אין מה לעשות. מקווה שבהמשך לא נצטרך לעשות את זה".

"למה לא לשלוח את זה מזרחה, לפלסטינים?".
"בעזה כל הביוב הולך לים והזרמים הם צפונה", השיב גבאי.

ערך: אסף נבו
 
תוכנית הבוקר, א'-ה', ברדיו ב-103FM, "רדיו ללא הפסקה"