לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, בנימין נתניהו היה נבחר בקלות לקדנציה חמישית - וקוטף מדוד בן גוריון את תואר ראש הממשלה בעל משך הכהונה הארוך ביותר. כך עולה מסקר חדש של FM103 ו"מאגר מוחות", שממנו עולה כי מעמדו של נתניהו נותר יציב, והליכוד אף מתחזק מעט ל-31 מנדטים.

מדובר בלא פחות ממעשה נס עבור נתניהו, שסובל בשבועות האחרונים משחיקה עקבית בסקרים בשל אופן טיפולו בגל הטרור וסדיקת תדמיתו כ"מר בטחון". גם השערוריות הבלתי פוסקות שמספק חבר סיעתו אורן חזן לא דובקות בנתניהו, שמצליח לשמור על תדמית הטפלון, ולנער מעצמו את מעלליהם של חברי סיעתו הסוררים.

ההישג של נתניהו בולט בעיקר על רקע העובדה שהוא מצליח למנוע זליגת מנדטים אל המפלגות שמאגפות את הליכוד מימין – "הבית היהודי" (9 מנדטים) ו"ישראל ביתנו" (8 מנדטים), שמתחזקות מעט. שר החינוך נפתלי בנט ו"הבית היהודי" יוצאים מהסקר בשן ועין, אחרי שבוע קשה בעין הסערה התקשורתית של פרשת ינון מגל, שפגעה בתדמית המפלגה השמרנית.

לפיד מזנק, הרצוג מתרסק 

מנצחת בולטת נוספת בסקר היא "יש עתיד" שמטפסת מ-11 ל-15 מנדטים. השבירה ימינה של לפיד והניסיונות למתג את עצמו כיו"ר האופוזיציה וכשר החוץ בפועל מוכיחים את עצמם לפי שעה ונותנים רוח גבית למפלגה שספגה תבוסה צורבת בבחירות האחרונות.

לפיד גונב מנדטים בעיקר מ"כולנו" שמתרסקת מ-10 ל-5 מנדטים בלבד. מתברר כי נוסחת הפלא של נתניהו - שעבדה אגב מצוין עם לפיד - לזרוק את יריביו הפוליטיים לגוב האריות שנקרא "משרד האוצר" פועלת היטב גם במקרה של משה כחלון. המצביעים קיוו שכחלון יעשה בדיור את מה שעשה בסלולר. אך כשמחירי הדירות ממשיכים לטפס, הבוחר הישראלי מגלה אפס סבלנות.

חידת נתניהו

גל הטרור ממשיך את מגמת השבירה ימינה של הציבור הישראלי: מבחינת חלוקת המפה הפוליטית, גוש הימין-חרדים מטפס מ-57 ל-62 מנדטים, גוש המרכז ("יש עתיד" ו"כולנו") נותר כמעט ללא שינוי עם 20 מנדטים, ואילו גוש השמאל מתכווץ מ-29 מנדטים ל-25 מנדטים. עם הנתונים המדהימים האלה נתניהו יכול להרכיב כמעט כל קואליציה שירצה.

ממצאי הסקר מציפים שוב את חידת נתניהו: הבוחרים מתלוננים על תפקודו של נתניהו בתחומים הביטחוניים והכלכליים, אך נוהרים להצביע עבורו בקלפי. האם אכן אין בלתו? ייתכן. הציבור מסתכל ימינה ושמאלה, ולא מזהה אף מועמד אחר בעל משקל סגולי, ניסיון פוליטי ויכולת תמרון כמו של נתניהו. כשארגון דעאש מבעיר את המזרח התיכון ומבצע פיגועים רצחניים באירופה, הישראלים מעדיפים להפקיד את גורלם בידי הישן והמוכר על פני הרפתקה חדשה.

במערכת הבחירות האחרונה הזדרזו הפרשנים להספיד את נתניהו אך הוא הפעיל את נוסחת הקסם שתמיד עובדת – ביטחון, ביטחון וביטחון. הבוחר הישראלי אמנם לא מרוצה ממצבו האישי, אך כשהוא מגיע לקלפי הוא חושב על דעאש ולא על העו"ש. נתניהו מצליח כבר קרוב ל-10 שנים להרדים את המצוקות האמיתיות שמטרידות את אזרחי ישראל, אך גם הוא עצמו יכול לישון בשקט. איש לא עומד לשמוט את השטיח (הקרוע והמאובק) ברחוב בלפור מתחת לרגליו.