מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי שלח הערב (שבת) מסר חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו פתרון שתי המדינות לא יכול להישאר בגדר דיבורים. "בחודש שעבר נתניהו היה ברור לגבי רעיון שתי המדינות. הוא דיבר על דעאש ועל איראן והוא גם דיבר על מחויבותו לחזון שתי המדינות. אבל חשוב שהמחויבות הזו לא תהפוך לסיסמה שזורקים אותה, אלא למדיניות", אמר קרי בפורום סבן בוושינגטון.



בנוסף, דיבר קרי על מאמצי ארצות הברית להביס את לוחמי המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה וענה לביקורת של שר הביטחון משה יעלון שאמר בפורום סבן כי המאבק בדאעש הוא מאבק גלובלי, ואני מאמין שארה"ב צריכה להוביל אותו. "אי אפשר להביס את הארגון הזה ללא מעורבות של כוחות קרקעיים", הדגיש וקרא לארה"ב להגביר את תמיכתה בארגונים הסוניים המתונים ובקבוצות הלוחמים הכורדים בסוריה.



"כל עוד ארה"ב לא בולטת במאבק נגד ארגוני הטרור, רוסיה היא זו שמשחקת את התפקיד המשמעותי ומנהיגי מדינות מתונות באזור כמו ירדן או סעודיה פונות אליה לעזרה", הוסיף. "ארה"ב לא יכולה לשבת על הגדר, כי החלל הריק מתמלא על ידי איראן והכוחות הפועלים באזור מטעמה".



לדברי קרי, לארצות הברית יש אסטרטגיה. אנחנו מכירים את הפטפוטים ואת הדיבורים השליליים בטלוויזיה, אבל זו לא חוכמה. יש אסטרטגיה של קו נגד טרור והפסקת האלימות.



"יש קואליציה של 65 מדינות להביס את דעאש. לא היתה קואליציה כזו עד לא מזמן והנשיא החליט על תקיפות אוויריות והדחיפות להביס אותם" הוסיף מזכיר המדינה. "בשבועות האחרונים ראינו בפריז, ביירות מצרים ועוד את מעשי הטרור בשטח, לכן הנשיא אובמה הכריז שנביס את דעאש ואנו מגבירים את הקצב למטרה הזו", אמר.



לגבי מלחמת האזרחים בסוריה, אמר קרי, כי הכוונה היא להביא לסיום מלחמת האזרחים בסוריה בדרך דיפלומטית. "נדאג שמלחמת האזרחים לא תזלוג החוצה למדינות שכנות", הוא הוסיף, כשהוא מכוון לישראל.



לדבריו, הדרך להביס את דעאש ולקטוע את זרם הפליטים הוא להביא לסיום המלחמה הזאת, והשיחות בווינה הן המאמץ הדיפלומטי המבטיח זה שנים לגבי סוריה.



גם הסכם הגרעין עם איראן זכה להתייחסות: "אני יודע שאתם עדיין מודאגים מההסכם אבל אני משוכנע שאנחנו נדע מה קורה בתכנית הגרעין שלה ואנחנו מחויבים לכך שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".