בשורה נפלאה לחיילי צה"ל: הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את העלאת שכר החיילים כבר בחודש ינואר הקרוב. השכר יעלה בחמישים אחוזים.



על פי המלצות הוועדה שדנה בנושא, שכר החיילים הקרביים יועלה מ-1,080 שקלים כיום ל-1,620 שקלים. שכרם של תומכי לחימה יועלה מ-780 שקלים ל-1,170 שקלים. שכר החיילים העורפיים יועלה מ-540 שקלים כיום ל-810 שקלים.



הבנות אלה סוכמו בדיוני התקציב בין האוצר למשרד הביטחון והבוקר אושרו סופית בממשלה.



ראש הממשלה אמר: "אני רוצה לברך את עם ישראל כולו בברכת חג חנוכה שמח. היום נר ראשון של חנוכה, חנוכה הוא חג גם של התכנסות משפחתית, אבל בראש ובראשונה הוא חג של גבורה יהודית של עם קטן, נחוש, שחידש את עצמאותו וריבונותו והפיץ אור והרחיק את החשכה – במידה רבה זה הסיפור של מדינת ישראל היום".



"אנחנו אמנם עם קטן, אבל עם מאוד נחוש, שמביא את הקדמה ונלחם בחשיכה, ומדינות רבות מאוד בעולם מעריכות את זה היום. אנחנו עוזרים להן בידע, בטכנולוגיה, בביטחון וגם בסייבר - אבל בראש ובראשונה אנחנו מגנים על עצמנו, וכמו בימי המכבים חידשנו את עצמאותנו ואת כוח המגן שלנו.



"לכן בהזדמנות הזאת, ערב חג החנוכה, אין רגע נאות יותר להביא את היוזמה להעלות את שכר חיילי החובה. בסופו של דבר אנחנו חיים על יכולת המגן שנותנים חיילי צה"ל, ואני שמח שיש פה הסכמה – שר האוצר, שר הביטחון, ראש הממשלה. אני מניח ואני בטוח שכל שרי הממשלה ישתתפו בהעלאת שכר חיילי צה"ל – זה דבר שהוא מתבקש, שהוא צודק והוא נכון, ואין תשורה יפה יותר לערב חג החנוכה".



שר האוצר משה כחלון הוסיף: "יש הסכמה מלאה בין רה"מ, משרד האוצר, משרד הביטחון, וכל חברי הממשלה להעלות את שכר/דמי הקיום של כל חיילי צה"ל. מדובר בתיקון עוול של הרבה מאוד שנים ואני שמח שזה נפל במשמרת שלנו. הצלחנו לתקן את העוול הזה. התוספת היא תוספת משמעותית של כ- 50% במכה אחת".



"חשוב לנו להעביר מסר להורים, כמו שהמפקדים שומרים ומגנים על ביטחון החיילים אנחנו כממשלה דואגים לצרכים שלהם. זה עדין לא מספיק, אך אנחנו בכיוון, הצעד שנעשה הוא צעד משמעותי".



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה לאחר אישור ההצעה: "ממשלת ישראל מתייצבת לצד חיילי צה"ל שעומדים על ביטחון המדינה. אישרנו היום בממשלה את העלאת שכר חיילי החובה בחמישים אחוז, אין דבר נכון וראוי מזה".



"אנחנו גאים בחיילים שלנו ומצדיעים להם, שיפור תנאי השירות שלהם זה המעט שנוכל לעשות על מנת להוקיר להם תודה. רק שיהיו בריאים וישובו כולם בשלום", הוסיפה רגב.



כזכור, בחודש שעבר אישר שר האוצר משה כחלון להקציב 680 מיליון שקלים לטובת העלאת שכר החיילים, כברקע יש מאבק על הקרדיט למהלך בין ח"כ אורן חזן (הליכוד), שטען כי התוספת הובטחה לו אישית על ידי כחלון, לבין סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) שאמר כי הדבר נעשה בזכות לחץ של מפלגת הבית היהודי ומפלגת כולנו"