במערכת הפוליטית מתחילים להתייחס לאפשרות שהמועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, יגיע לביקור בהר הבית. כפי שנחשף באופן בלעדי על ידי הג'רוזלם פוסט, צוות של המועמד השנוי במחלוקת, בודק את העניין כבר בצורה רצינית ולוגיסטית.



מי שהתייחסו והגיבו בחריפות לאפשרות הם חברי הרשימה המשותפת שטענו כי הדבר לא יעלה על הדעת. יו"ר ועדת ירושלים ברשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי אומר כי כאם יתברר שאכן דונלד טראמפ מתכוון לבקר במסגד אל אקצא, מדובר בניאו נאצי שהוא גם פירומון בינלאומי.



"איך יעלה על הדעת שמי שמתבטא נגד מיליארד וחצי מוסלמים בעולם יבקר במסגד אל אקצא, אסור לאפשר את הביקור הזה ואני מקווה שחבריו ומקבליו פניו בארץ יימנעו זאת ממנו אחרת אחרים יימנעו את הדבר". ח"כ טיבי הוסיף כי מסגד אל אקצא הוא לא מקום שטיפוסים נאלחים כאלה אמורים להגיע אליו, טראמפ ברחבת המסגדים הוא כמו צלם בהיכל".


"העולם המוסלמי לא ישתוק על כך"
 
חבר הכנסת מסעוד גנאים מהרשימה המשותפת הזהיר היום כי אם מדינת ישראל תאפשר למועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ לבקר בהר הבית ובמסגד אל אקצא, הדבר יגרום להתלקחות וכי העולם המוסלמי והערבי לא יעבור על סדר היום. גנאים הבהיר כי פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו בעניין אאמר כי "כל הביקור הזה בישראל לא מקובל עלינו. הצטרפתי היום למכתב של חברי כנסת לנתניהו לבטל את ביקור טראמפ בישראל. בנאדם כזה עם עמדות גזעניות כאלה, אסור לתת לו לבקר כאן.

"אם השלטונות בישראל יאשרו לו לבקר בהר הבית, מדובר בפרובוקציה מהמדרגה הראשונה שישראל תשלם עלה ביוקר. ממילא המצב מתוח כאן ובוער, להביא פשיסט וגזען כזה שמדבר נגד המוסלמים לאל אקצא יגרום למהומות ולעימותים נגדו ונגד מי שהרשה את ביקורו".

"אני מזהיר - זה משחק באש, זה יהיה מעשה אידיוטי ומטומטם, אם באמת דונלד טראמפ ילך למסגדים, זה צעד שמטרתו רק להסיט לפרובוקציה. כל העולם הערבי והמוסלמי לא ישתוק על כך, זה משחק באש".

ח"כ טלב אבו ערר אמר על אפשרות ביקורו של טראמפ בהר הבית: "מדובר באיש גזען שמבקש להגיע לנשיאות המעצמה הגדולה בעולם דרך הסתה וגזענות נגד האומה המוסלמית בעולם ולכן הוא אינו רצוי בארץ, לפחות על הערבים כאן, שמהווים 20% מהאוכלוסיה בכלל וגם על חלק בלתי מבוטל מהיהודים. רק ראש ממשלה גזען מארח גזען כזה.

"אם נתניהו יעשה זאת זה יוכיח שהוא מעודד הסתה וגזענות נגד מוסלמים ומעורר מלחמת דת ואם טראמפ הגזען מתכוון לבקר באל אקצא, שהוא המקום הקדוש ביותר למוסלמים כדי לפגוע ברגשותיהם של מי שמסית נגדם הוא ונתניהו ישאו באחריות , כי ביקור כזה יתסיס ויבעיר את האזור כולו. אני מזהיר
לציין שביום זה חתמתי על עצומה שהכינו ח״כים שקוראת לנתניהו לא לאפשר קבלת טראמפ בארץ".

ח"כ חנין זועבי הגיבה ואמרה: "טוב שנעזור לעולם לעשות קטיגוריזציה נכונה: שונאי הפלסטינים והמוסלמים הם באותו צד. הקרבה אותה מביע דונלד טראמפ לישראל ולמר נתניהו היא קרבה שנובעת מהדמיון בין שניהם, מר נתניהו שונא את הפלסטינים כמו שטראמפ שונא את המוסלמים, נתניהו עושה משנאתו משנה מדינית שלמה של הרג וחנק וחוקים שמגלים את האמת: מדובר בפשיסט קטן, בעוד שטראמפ מפטפט בינתיים, כי הוא מחוץ לשלטון.
 
תמונה של השניים ביחד מראה שמדובר לא "במזרח דאעשי" מול "מערב מתורבת", אלא בעמים שנאבקים לחרות, מול דאעשים ושליטים, שעל פני השטח נלחמים אחד בשני, אך לנעשה מחזקים אחד את השני, ושניהם מנועים משנאה, תומכי הרג, ורודפי כוחנות. טראמפ לא יכנס לאלאקצא, גם לא בליווי הצבא וכוחות היס"מ.
 
"כל ניסיון להיכנס לאלאקצא, יראה לו עד כמה הססמה "ירושלים היא עיר מאוחדת" היא ריקה מתוכן, ועד כמה הוא יזדקק לכוחות לשמור עליו, כי בעצם העיר אינה תחת הריבונות הישראלית, היא עיר כבושה שמנהלת מאבק יומיומי נגד הכיבוש, ונגד שונאי הפלסטינים והמוסלמים למיניהם".