שוב מעורר סערה: ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי ) אמר הבוקר (חמישי) כי בג"ץ ממשיך לעכב את ההרתעה כלפי מחבלים ובכך מעכב הצלת חיים. הוא התייחס לפיגוע הירי אמש באבני חפץ ואמר:  "פיגוע הירי בין היתר התאפשר כתוצאה מההקלות שניתנו לאוכלוסייה הפלסטינית, יחד עם פיגועי הדקירה מהיומיום בחברון, בירושלים ובמקומות נוספים. הם מבהירים לנו שלצערנו עדיין איננו מרתיעים את המחבלים".



"הניסיון מורה שהמוות האישי אינו מרתיע את המחבלים הפועלים ממניעים אידאולוגיים וממניעים אחרים. הניסיון מורה שידיעת המחבל שמשפחתו תסבול ממעשהו, שביתם ייהרס, שהקרקע תופקע לרכוש מדינת ישראל, שכל כסף שיעבור לחשבון המשפחה לעידוד הטרור יחולט, שמשפחתו תגורש ממקומה ותוגבל בהגבלות שונות, כל התגובות הללו מרתיעות מחבלים פוטנציאלים מלפעול. נותר לשאול מי מעכב מלבצע את כל זאת ולהציל חיי אנשים?", אמר הח"כ.



"אכן זו המערכת המשפטית: חלק מיועציה, פרקליטיה ושופטי בג"ץ שמעכבים ואף מונעים מלבצע פעולות מרתיעות אלו. אם תמשיך המערכת המשפטית לדקדק ברחמנותה על מחבלים ומשפחותיהם ובכך להתאכזר לאזרחי ישראל הנפגעים ממתקפת הטרור, צריך יהיה להעמידה במקומה באמצעות חקיקה מרתיעה ומצילת חיים", הוא הוסיף.



כזכור, לפני כחודש וחצי, חבר הכנסת יוגב עורר סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו לשופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן "לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת". עוד הוא אמר: "השופט פוגלמן, בפסק דינו שעיכב הרס בתי מחבלים רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים", אמר ח"כ יוגב.