סערה במערכת הפוליטית: ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פרסם היום (חמישי) מאמר בעיתון "בשבע" המופנה לציבור הדתי לאומי שבו טען כי "הרצח בדומא אינו טרור, נקודה" ועורר סערה. סמוטריץ' כתב כי הוא מבקש לכפור במשוואה שיצרו פוליטיקאים בין הטרור הערבי הרצחני למעשים, חמורים ככל שיהיו, שנעשים על ידי יהודים במסגרת מה שמכונה אירועי תג מחיר.



"אני מבקש לכפור מכל וכל במשוואה הזו. טרור הוא רק אלימות שמפעיל אויב במסגרת מלחמה נגדנו ורק הוא מצדיק נקיטת צעדים חריפים. כל השאר זה פשע חמור, פשע נאלח, פשע לאומני, אבל לא טרור", טען סמוטריץ'.



לדבריו "הרצח בדומא, עם כל חומרתו, הוא לא אירוע טרור. נקודה. מי שקורא לו טרור חוטא לאמת, גורם לפגיעה אנושה ולא מוצדקת בזכויות אדם ואזרח, הופך את עצמו למישהו מהאו"ם שתפקידו לשמור על הסדר 'משני הצדדים', מוזיל את המונח טרור וכתוצאה מכך פוגע בסופו של יום גם באפקטיביות של המאבק נגדו".



"איננו במלחמה מול יהודים! פשע הוא פשע וחובה על מערכות האכיפה למגר אותו. אולם פשע אינו טרור ופשע שמבצעים אזרחי המדינה אינו הופך אותם לאויבים ואינו מצדיק יציאה מן הסדר כפי שאנו נאלצים לעשות במלחמה מול אויבים. שלל הקריאות המתלהמות על 'טרור יהודי' ועל הצורך להעניק לרשויות האכיפה את הכלים העומדים לרשותן במסגרת המלחמה בטרור גם אל מול עבריינים אזרחי המדינה הן קריאות פופוליסטיות ושטחיות שמשקפות חוסר יכולת הבחנה מינימאלית בין סיטואציות מורכבות", הוסיף.



יו"ר הבית היהודי הגיב בטוויטר וכתב: "מי שזורק בקבוק תבערה על בית מגורים הוא טרוריסט. נקודה".




"איבדו את הצפון"



עוד כתב סמוטריץ' במאמר כי לדבריו מישהו בשב"כ איבד את הצפון. "עם הרוח הגבית המסוכנת הזו חצו בימים האחרונים בשב"כ את כל הקווים האדומים. הלוגיקה פשוטה ואפילו מתבקשת: אם אירועי תג מחיר הם 'טרור', אז משפחות החשודים הן 'משפחות של מחבלים' ותושבי הישובים שלהם ובעלי התפקידים בהם הם "אוכלוסייה תומכת טרור". ואם זה כך אז הרסן הותר והכל מותר".



"מותר להחזיק נערים במעצר למעלה משבועיים בלא שיותר להם להיפגש עם עורכי דינם ואפילו בלא שיוכלו לראות שופט בהארכת המעצר, מותר למנוע מהם להניח תפילין, להתפלל ולהדליק נרות חנוכה, מותר לעצור את האבא והאמא והאחות והגיסה של החשוד ביום שישי לפני שבת רק כדי להפעיל עליו לחץ פסול במסגרת החקירה ומותר לעצור רב ישוב ורכז נוער לא כי הם חשודים חלילה במעורבות אלא רק כדי לטפל בהם "כמו שמטפלים באוכלוסייה תומכת טרור".



לדבריו "במילים שלא יאומנו הללו הסביר גורם בשב"כ ליו"ר המזכירות ולרב הישוב כוכב השחר את הצעדים הדרקונים שננקטו בימים האחרונים. אז אחרי כל ההשלכות הללו אתם עדיין בטוחים שאתם רוצים לקרוא למעשים הללו טרור?! איש השב"כ שהעז להוציא את המילים האלה מהפה לא ראוי להמשיך בתפקידו יום אחד נוסף וממשלה שתשאיר אותו בתפקידו ותתייחס לציבור הערכי ביותר במדינת ישראל כאוכלוסייה תומכת טרור מאבדת את זכות הקיום שלה. כשדוחקים ציבור שלם לקיר, מתייחסים אליו כאל טרוריסט, עורכים לו דמוניזציה ורומסים את זכויותיו ללא כל עכבות זה בסוף מתפוצץ. שאף אחד לא יתפלא כשזה יקרה, כשעוד ועוד אנשים יידחקו בעל כורחם למעשים שאסור שייעשו".



ח"כ סמוטריץ' הדגיש במאמרו כי "כל האמצעים האלו לא ננקטים כדי לטפל 'בפצצה מתקתקת' או בסכנה מידית שיש למנוע. מדובר בניסיון, חשוב כשלעצמו, להפליל חשודים בעבירה שבוצעה לפני זמן רב. לכן השימוש שעושים במשטרה ובשב"כ בחריגים הדרקוניים שקיימים בחוק ביחס לעבירות ביטחון הוא מניפולציה צינית".



"האמצעים הדרסטיים שהחוק מאפשר לנקוט בעבירות ביטחון נועדו לסכל פגיעה מיידית בביטחון המדינה, לא להשיג ראיות כדי להפליל חשודים בעבירה שבוצעה בעבר. לשם כך ישנו ההליך הפלילי הרגיל". הוא הביע חשש ש"המערכת, שטיפסה על עץ גבוה והכריזה מעל כל במה שמדובר ביהודים, שבויה בקונספציה ותעשה הכל כדי למצוא את האחראים, גם אם אין באמת כאלה וגם במחיר של שבירתם של החשודים בחקירה באמצעים פסולים והוצאת הודאות שווא במעשים שהם לא ביצעו".



התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע וח"כ איצמיק שמולי, יו"ר השדולה נגד תג מחיר בכנסת אמר: "זו התבטאות חמורה ואף גזענית שממעיטה ברצח חפים מפשע ועלולה להתיר את דמם. טרור הוא טרור ויש להילחם בו בעיקר אם מגיע מתוכנו. זהו איום נורא שח"כ סמוטרץ' בוחר להגן על טרוריסטים שפלים מטעמים של נוחות פוליטית ומבחן הדם של התאמת רמת הפשע לסוג הדם של הרוצח היא צבועה ומקוממת. בשם איזו דת מדבר סמוטרץ' כי יהדותו אינה יהדותי", אמר ח"כ שמולי.



ח״כ חיים ילין (יש עתיד) התייחס גם הוא לדברי סמוטריץ' ואמר: "מילים יכולות להרוג! אתה מעניק רוח גבית לטרוריסטים, אתה מהווה סכנה לדמוקרטיה הישראלית. ישראל היא מדינת חוק, כל מי שמבצע פשע ממניע אידאולוגי הוא טרוריסט - ללא הבדל גזע, דת ומין. רוצחים, מקומם מאחורי סורג ובריח. בצלאל כנראה שכח כמה חשיבות יש לערך החיים ביהדות ואת הדברה לא תרצח. אני מצפה מיו״ר מפלגת הבית היהודי אשר אמון על חינוך ילדי ישראל, להתחיל את החינוך בבית ולהתנער בצורה חד משמעית מדבריו הגזענים והמסוכנים של חבר מפלגתו, המהווה סכנה לדמוקרטיה הישראלית".