שלושה חודשים מתחילתו של גל הטרור נשאלת השאלה האם צריך להשלים אם קיומו בבחינת גזירת גורל. ניסים משעל שוחח היום (רביעי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" מחבר הכנסת אביגדור ליברמן מ"ישראל ביתנו" את הפיתרון שלו: "צריך לפעול בנחישות ולפעול אחרת. התבשרנו השבוע שהצבא מעביר עוד ארבעה גדודים ליהודה ושומרון, שני גדודים סדירים ושני גדודי מילואים, כדי לדכא את הטרור, ושום דבר לא יעזור, אני אומר לך מראש. כי צריך לטפל לא בכמות החיילים, אלא בגיבוי שנותן הדרג המדיני ובנחישות".





 

משעל: "הדרג המדיני לא נותן את הגיבוי הזה?"

ח"כ ליברמן: "הדרג המדיני הוא המממן הראשי של הטרור הפלסטיני. מאות המיליונים שאנחנו מעבירים לאבו מאזן בכל חודש משמשים לתשלום קצבה למשפחות המחבלים בסכום של 14-15 אלף שקל בחודש לכל החיים, אם הם נהרגו בפעולת טרור, כל עוד הם נמצאים בכלא וגם אחר כך, וגם למימון כל הוצאות המשפט, כל עורכי הדין שמגנים במדינת ישראל על אותם מחבלים. דבר שני, חייבים להשתמש בכלים יותר אפקטיביים. הריסת בתים לא רק לאילו שהרגו ישראלים, גם לאלו שניסו להרוג ולא הצליחו. חברי החוליה שירו על משפחת ניר ליד היישוב אבני חפץ, זה שהם לא הצליחו להרוג לא אומר שהכוונה שלהם הייתה אחרת. לכן כשהם נתפסים חייבים להרוס את ביתם. חייבים גם לגרש את משפחות המחבלים לרצועת עזה לכל הפחות. אלה שני הדברים הכי אפקטיביים".

משעל: "אתה רוצה להגיד שממשלת ישראל מסייעת לטרור בזה שהיא מעבירה לאבו מאזן כספים?"
ח"כ ליברמן: "היא היום מממנת הטרור הגדולה. גם הפלסטינים משתמדים בכסף הזה בניגוד להסכמי פריז. כשחתמנו את הסכמי פריז, שמסדירים את כל הנושא הכלכלי, הפיננסי, היחסים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית אותם כספים היו אמורים לשמש מעין 'ביטוח לאומי' כדי לשלם אחר כך פנסיות לפועלים הפלסטינים, לא לשום צרכים שוטפים ובטח ובטח שלא למחבלים. בנוסף לזה אני אומר לך, גם החסינות שנתנו לראשי הטרור בעזה היא דבר בלתי נפסק".

משעל: "אתה חוזר להצעה שלך מתחילת גל הטרור הזה, לחסל את ראשי החמאס בעזה?".
ח"כ ליברמן: "אין ספק. תראה את הנייה, מתעתע במשפחות החיילים שלנו, שמקום קבורתם לא ידוע, אותם חיילים שככל הנראה נהרגו ב'צוק איתן' והגופות שלהם אצל המחבלים. הוא ניסה לתעתע ולפגוע בפצע הכי כואב. והוא עוד מנסה לסחוט ולעשות עסקאות. העסקה היחידה שיכולה להיות היא או שאתה חי או שאתה מת. אם אני ראש ממשלה או שר הביטחון יש לך 48 שעות להחזיר את גופות חיילנו, אם לא אתה פשוט מת ואחריך כל השרשרת, הנייה, חאלד משעל ומחמוד א-זהאר, כל השרשרת, אחד לא יישאר".

משעל: "עד כמה זה מעשי? היום ישראל יכולה לחסל את הנייה ואת חאלד משעל ואת כל צמרת החמאס?"
ח"כ ליברמן: "אין שום בעיה. פשוט יש פה ממשלה תבוסתנית שמשרה רוח של תבוסתנות ורפיסות, ולכן הם מרשים לעצמם להתנהל ככה. אני מסתכל איך הקואליציה מתנהלת מול דאעש בסוריה ועיראק, איך הרוסים ואיך הטורקים כשהם צריכים להילחם בבעיות שלהם, בלי בושה פולשים 1,500 חיילים וטנקים למדינה ריבונית כמו עיראק, תופסים שטח ופועלים שם. זה שאנחנו מפחידים את עצמנו ומכניסים את עצמנו להסגר, למסגרת שהיא בלתי אפשרית, אז העולם רואה איך אנחנו מתנהגים ובטח שהוא שמח".

משעל: "מה שאתה אומר, זה שגל הטרור לא ייפסק אלא אם כן ינקטו בצעדים דרסטיים כמו חיסול צמרת החמאס".
ח"כ ליברמן: "צעדים אפקטיביים, ולא רק ברמה התיאורטית. שולחים כל שבוע פלסטינים ברצועת עזה להתעמת עם חיילי צה"ל על הגדר, רק השבוע היה ירי על עוטף עזה, ורוצים שנתרגל למציאות כזאת. אסור להתרגל אליה".

תוכנית הבוקר עם נסים משעל, א'-ה', ב-103FM