שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), מחה הבוקר (חמישי) בכנס של קופת החולים הכללית על ההתקפות נגד רופאים שנמצאים ברשימת שיאני השכר. השר אמר כי הוא תומך במתן תשלום גבוה והוגן לרופאים מומחים על עבודתם המאומצת.



השר ליצמן יוצא נגד ההתקפות נגד הרופאים שמרוויחים הרבה

"נעשה כאן עוול גדול לרופאים ואני קורא לממונה על השכר להפסיק עם הפרסומים הללו. הרופאים אינם צריכים להתנצל על כך שהם מרוויחים טוב. שכרם מגיע להם בזכות ולא בחסד. אחרת הם ירדו לעבוד בחו״ל ואנו מפסידים כוח אנושי נדיר וחשוב", אמר השר.



בשיחה עם מעריב ציין השר: "הרופאים הבכירים בישראל ורופאים מומחים מתפרנסים בהתאם למה שהם תורמים לנו", אמר. "בפרסומים של הימים האחרונים ניתן היה להבין כאילו הרופאים לוקחים מהציבור משהו שאינו מגיע להם ולא כך הוא".




צילום: דוברות משרד הבריאות


ליצמן קרא להפסיק לפרסם את שכרם של הרופאים על ידי הממונה על השכר. "זה אבסורד: מצד אחד מנסים למנוע ממני לקדם שר"פ בבתי חולים ממשלתיים למרות שזה רצוי ומוצדק עם מגבלות. מצד שני, כשרופא בכיר מרוויח טוב וזה מונע סכנה שיעזוב, מביישים אותו ומפרסמים את שמו המלא כאילו תפסו פה גנב. רופא בכיר אמור להרוויח שכר גבוה", קבע.



גורם בכיר במשרד הבריאות ציין: "מצד אחד אנחנו רוצים שרופאים בכירים יגיעו לארץ או שיוותרו על פרקטיקה פרטית ויעבדו במגזר הציבורי. מצד שני, כשהם מקבלים את מה שמגיע להם, שוחטים אותם בתקשורת".