"טוב שהגיעו להסכם עם טורקיה אבל הוא הגיע מאוחר מדי", כך אמר היום (שישי) יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג בכנס לימוד FSU. לדבריו, "לפני שנתיים או שלוש אפשר היה להגיע להסכם טוב יותר. נתניהו פחד מליברמן אז הקפיא שוב ושוב את המו"מ והמחיר גדל. אנחנו צריכים לוודא שאנקרה לא תקבל דריסת רגל בעזה בשל כך. נתניהו נהג נכון שהגיע להבנות עם פוטין לגבי גבולות הגיזרה. העימות הטורקי-רוסי הוא משמעותי ואזורי אבל לא נוגע לנו סביב פרשת המרמרה. לחיבור הישראלי-קפריסאי-יווני יש השלכות ברורות על מה שקורה ביחסינו עם טורקיה ואני מקווה שנשמור על הציר איתן באופן ברור וחזק בלי קשר ליחסים עם טורקיה".



הרצוג התייחס גם להסתה שיש לדבריו נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין: "ברביעי התווכחתי עם נתניהו כי כבר ימים אני רואה שלוקחים את נשיא מדינת ישראל, גם המוסד וגם האדם, והופכים אותו לנרמס. אני מכיר את רובי ריבלין. התגובות בדף הפייסבוק שלו איומות. יש פרצוף ושם לאנשים שכותבים דברים כמו 'אתה בוגד מסריח'. אנחנו יכולים להיות אדישים ולהגיד זה פורקן של עצבים אבל הלקח ההיסטורי מלמד דברים אחרים. אני מאוד מאוכזב שהוא לא קם בכנסת ואמר: 'אני מגנה בתוקף'. זה נובע לדעתי מנימוקים ציניים שמנסים ליצור מצב שבו כל מי שלא איתו הוא אויב העם או בוגד. כל התרגילים האלה חוזקים על עצמם שוב ושוב. זאת הסתה. נתניהו נכשל כישלון חמור, מוסרי וערכי. אנחנו חברה פלורליסטית דמוקרטית. מצידי שהתקשורת תקרע לי את הצורה. זה התפקיד שלה".



על ארגון "שוברים שתיקה" אמר, יו"ר המחנה הציוני: "שוברים שתיקה קיים שנים ופועל במסגר החוק. הוא עושה דברים שחצו מזמן את הקו האדום בחוץ לארץ. גם אם אני סולד ממה שהם עושים, אני רואה בדמוקרטיה ציפור נפש ומאמין שצריך לאפשר גם לקצוות להביע את דעתם. על ניסיונם להטמיע את התובנה שבישראל אין טוהר נשק אני חולק".



בהתייחס לקביעה של העיתונאית עמירה הס על כך שעלייה לישראל היא פשע מלחמה, אמר: "האמירה הזו פסולה מעיקרה. אחד הדברים המופלאים בסיפור שלנו זו העלייה שבאה מאהבה ומחיבור עמוק לארץ ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אלה אמירות בשוליים שמטרתן להיות פרובוקציות. אנחנו לא שם. תלמידו של וולטר אמר: 'אני סולד ממה שאנשי אומרי אבל אגן בגופי לאפשר להם להגיד אותם'. זו דמוקרטיה".



לשאלתו של המראיין יואב קרקובסקי באשר לזמן שנותר לו לכהן בתפקידו, אמר הרצוג: "אני עומד עכשיו בראש מפלגה וסיעה חזקה וגדולה. אני מוביל מחנה גדול ובאופן טבעי בתוך המחנה תמיד יש יריבויות ומתחים בגלל שאני מאמין ביכולתי לחבר ולאחד. הצלחתי לגבש מחנה ששנים לא הצלחנו לגבש כמוהו. 24 מנדטים, כלומר 840 אלף מצביעים,  זו תוצאה מדהימה שאני מתכוון לשמרה. אני נהנה מתמיכה גדולה במפלגתי ובטוח ביכולתי לקבל סיכוי נוסף להוביל את המפלגה ולנצח איתה".



פריימריז? הרצוג אומר שלא בקרוב. "לעתים יש הערכת חסר כלפיי ואני מטעה את כולם. פוליטיקה זו ריצת מרתון ארוכה. אני מצפה מיאיר לפיד לתת יד וכתף לגוש גדול שצריך להיות האלטרנטיבה האמיתית לציבור גדול. לפיד עושה טעות חמורה בכך שאינו חובר לגוש אחד גדול והתנהגותו משרתת את נתניהו".



הרצוג נשאל גם על פרשת ההאשמות בדבר ההטרדות המיניות שמיוחסות לשר סילבן שלום: "סילבן הוא חבר ואני מרגיש מבוכה", התוודה. "אנחנו בעידן מרשים של שינוי מוחלט של יחסים בין המינים, כך שדברים שהיו עוברים פעם בקריצה כבר לא עוברים. מערכת אכיפת החוק צריכה להשלים את בדיקתה כמה שיותר מהר. סילבן אדם נבון ואני בטוח שהוא ידע לקחת החלטה נכונה. הייתי מציע לו לצאת לחופשה של מה ימים עד שיתבררו העניינים".