שביעות רצון במערכת הפוליטית מחיסולו של המחבל סמיר קונטאר, המחבל שרצח את בני משפחת הרן ואת השוטר אליהו חכם.



יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, אמר: "אני מחזק את אמירתה של סמדר הרן היקרה: חיסול קונטאר - צדק היסטורי. הוא היה טרוריסט שלא זנח ליום אחד את דרך הטרור והרצח. האזור בטוח יותר בלעדיו". 



"האזור בטוח יותר בלעדיו". הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם
"האזור בטוח יותר בלעדיו". הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם



יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "אין לנו מושג מי חיסל את סמיר קונטאר אבל יש לברך את מי שעשה את המלאכה. מגיע להם ברכה מכל עם ישראל. בשבע השנים מאז השתחרר מהכלא הישראלי סמיר קונטאר לא נח לרגע ופעל נגד מדינת ישראל".



שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לחיסול בראיון לגלי צה"ל: "ראיתי את זה כמו כולם בתקשורת ואני מאוד שמחה. מדובר בארכי-טרוריסט שרצח ילדה ורוצץ את הגולגולת שלה. אחרי שהשתחרר הקים תשתית טרור וטוב שהחזיר את נשמתו לבורא". היא הוסיפה: "מדינת ישראל לא לקחה על האירוע הזה אחריות. מי שלא עשה את זה - אני מברכת על זה. מדובר בטרוריסט מתוחכם שגם בחודשים האחרונים עסק בטרור".



אל"מ במיל' ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ששימש בשנת 1979 מפקד פלוגה בצנחנים בצפון, בירך על חיסולו של סמיר קונטאר: "כן יאבדו כל אויבך השם. בתודה והערכה למי שפעלו לחיסולו של סמיר קונטאר וראשי מחבלים נוספים על סגירת החשבון ברציחתם של דני ושתי בנות משפחת הרן ושני שוטרים בפיגוע בנהריה ומניעת פיגועים עתידיים".



ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה כי "סמיר קונטאר רב המרצחים כבר לא איתנו ואלה הן חדשות מצוינות. ביקרתי בתור כתבת פעמיים בלבנון ונדהמתי לגלות עד כמה קונטאר הדרוזי היה גיבור-על ומודל לחיקוי לצעירים השיעים בדרום וגם בביירות. תמונתו התנוססה בכל מקום, יחד עם תמונות של נסראללה וחמינאי. האיש הזה שהיה אמון על הקשר הסורי-איראני ברמת הגולן ופעל נמרצות על מנת לבסס מוקדי פעילות איראניים בסמוך לגבול שלנו היווה סכנה אמיתית לישראל. עתה החיזבאללה כבר קושרת את ישראל עם ארגונים סוניים קיצוניים שנלחמים נגד חיזבאללה בשטח סוריה, מאזינה לאל-מנאר - הדיווח הוא כמעט היסטרי, כי יחד עם קונטאר נהרגו עוד כמה אושיות חיזבאללוניות חשובות".



עוד הוסיפה ח"כ סבטלובה: "מי שעשה את מה שהוא עשה - ידע בדיוק מה יהיה האפקט. יש לומר שקונטאר הוא הפעיל מספר 97 של חיזבאללה שנהרג בסוריה במהלך החודש האחרון וכנראה לא האחרון. למרות כמה ניצחונות אחרונים, חיזבאללה משלם וימשיך לשלם מחיר כבד בסוריה שם אנשיו הן מטרות נוחות לכל. לגבי התגובות הצפויות - ינסו להוציא כמו שתמיד מנסים להוציא, מדובר באיש חשוב מאוד מבחינתם עם תדמית של "רב האסירים הגיבור".