ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה בהרחבה לטענות על שימוש בעינויים ואמצעים לא חוקיים לכאורה בחקירת החשודים בטרור יהודי בכפר דומא.



"אני מנוע מלהיכנס לפרטי החקירה, אבל בעקבות הטענות השונות שעלו ביקשתי לחדד דבר אחד: כל החקירות מתבצעות בהתאם לחוק ופיקוח היועץ המשפטי לממשלה ובתי במשפט", אמר ראש הממשלה.



נתניהו הוסיף, כי בניגוד לטענות, אך אחד לא חורג מהכללים שמפוקחים על ידי המערכת המשפטית. "החוק הוא אותו חוק לגבי ערבים ויהודים, נוצרים וצ'רקסים כאחד וחלילה לנו לסטות ממנו". הוא ביקש להבהיר את הנקודה, שלא משנה מי עושה את הפעולה, אלא נגד מי היא מכוונת. הוא נתן שתי דוגמאות: במלחמת העולם ה-2 הבריטים הפציצו בטעות בית יתומים וזה לא נחשב טרור. לעומת זאת אם האמריקאים היו נכנסים לכפר בגרמניה ויורים בתושבים, זה כן היה נחשב לטרור.



עוד אמר ראש הממשלה, כי "לא מדובר רק במקרה של דומא ומעבר לכך אני לא יכול להרחיב. יש לנו עניין למנוע הישנות של מקרים כאלו זהו אינטרס של כולנו ואנו עושים זאת בצורה חוקית מפוקחת ומבוקרת לחלוטין".



נתניהו אמר את הדברים בעקבות סערה שהתחוללה בישיבת הסיעה לאחר שח"כ מיקי זוהר אמר כי הוא אינו מוכן לקבל את הטענה שיש כזה דבר 'טרור יהודי' וכי יהודי לא מענה יהודי.