שר החינוך, נפתלי בנט אמר היום (רביעי) כי העצורים בפרשת הרצח בדומא אינם מקבלים יחס שונה מזה שמקבלים טרוריסטים פלסטינים. בכנס מנהלי ומנהלות הציונות הדתית של העיתון "בשבע", אמר בנט בהתייחסות לרוצחים: "הרצח בדומא היה בסך הכל אמצעי. הם רוצים להפיל את ביתנו עלינו. זאת המטרה שלהם. זה אנטיתזה למהות הציונות הדתית. הם רוצים לפרק את מדינת ישראל. אלה טרוריסטים. והממשלה קיבלה החלטה להתייחס אליהם כך".



בנט הבהיר כי ישנה דילמה בהתייחסות לנחקרים: "לגבי מה נעשה להם. מה שנעשה להם זה בוודאי לא יותר ממה שנעשה נגד טרוריסטים פלסטיניים. כי זה ככה עובד: יש לך נחקר פלסטיני שאתה יודע שהוא יודע להגיע לטרוריסט, האם אתה מונע ממנו שינה, מונע ממנו עורך דין, כדי להשיג את המידע ולהציל חיי אדם. אני אוחז בדעה: התשובה היא כן.זה מה שעומד בפנינו היום, רק הפוך. האם אנחנו מונעים שינה, מונעים עורך דין, ומשתמשים בכלים מרחיקי לכת? זה לא קל, הם לא עוברים שם חוויה נעימה, כדי למנוע את דומא 2, ודומא 3".



לדברי בנט, הנחקרים לא עוברים התעללות. "בדקתי לעומק, וגם שרת המשפטים: לא תולים אנשים מהרגליים, ואין פגיעות מינית, ולא היה ניסיון התאבדות, הכול מפוקח ומבוקר ברמה ההדוקה ביותר. אני שואל: אתם מעדיפים להאמין לאיתמר בן גביר, או לאיילת שקד, שרת המשפטים של מדינת ישראל, ולמוסדות המדינה?", הדגיש בנט.



לטענת שר החינוך צריך לצאת מעמדת הקורבן: "אנחנו לא מסכנים. אני מפקח בפינצטה עכשיו על הפעולות של השב"כ. אנחנו רוצים הנהגה, אנחנו צריכים להיות אחראים. זאת אחריות שלנו לתפוס את אותם אנשים ואנחנו נגיע אליהם. אני גאה לעמוד בראש ציבור ציוני".