ההחלטה להעלות את שכרם של חברי הכנסת לוותה בהודעה של ח"כ שרן השכל מ"הליכוד", שתתרום את התוספת לשכרה, כמו חברי הכנסת מ"יש עתיד" ו"מרצ". גבי גזית שוחח על הנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם העיתונאית שרונה מן מהתכנית "כלכלי בלילה".



מן פתחה את דבריה ואמרה: "דווקא חברי הכנסת החדשים, כאלה שעדיין לא סגרו אפילו שנה במשכן הכנסת, היו הראשונים להתגייס למען העלאת שכרם, הראשונים לפעול למען העלאת השכר ואמרו שזה מגיע להם. אני לא רוצה לקשור בין שכר הח"כים לדו"ח העוני ואנשים שלא גומרים את החודש, ואיך אתם בכלל מעזים, אבל כל ההתעסקות הזו שלהם בלהעלות את השכר בעוד אלף שקלים זה פשוט מביש. וכל העניין שהם קובעים לעצמם את שכרם, הרי אין גוף במשק שקובע לעצמו את שכרו".



גזית
: "הם עשו ישראבלוף יפה. הקימו ועדה חיצונית שתקבע, אבל להם יש עליה זכות וטו. הרי זה שיא שיאי הציניות והפארסה שאפשר לחשוב עליהם".


מן
: "מסכן יו"ר הועדה, פרופסור חיים לוי, שישב וחשב וכתב ועשה, ואז לקחו את כל ההמלצות שלו והן נעלמו. זה לא דבר חדש, אלא קרה בכנסות האחרונות פעם אחר פעם, גם כשיריב לוין היה יו"ר ועדת הכנסת וגם לפני. זה דבר שועדת הכנסת עושה באופן קבוע, דורסת את המלצת הועדה החיצונית".

גזית: "אני אהיה רגע פרקליטם של השטנים. יכול להיות שחברי הכנסת צודקים, כי הם ויתרו על קריירות אדירות כעורכי דין, רואי חשבון ועוד מקצועות, כדי לשרת את הציבור, ו-39 אלף שקל זו משכורת רעב והם רוצים עוד אלף שקל?"

מן
: "זו לא משכורת רעב. יש הרבה מאוד אנשים שהיו חולמים להרוויח משכורת כזו".

גזית: "אם נתב בנמל אשדוד מרוויח 70 אלף שחודש אולי גם חבר כנסת צריך?"


מן: "זו בושה בפני עצמה. אבל נפריד את הדברים. חבר כנסת צריך להשתכר משכורת יפה, אף אחד לא מתווכח על זה. אבל העיסוק הזה מדי שנה בלהעלות עוד אלף שקלים או אלפיים שקלים, בזמן שהציבור מרגיש את יוקר המחיה. אתה יודע, יש פה גם עניין של נראות, לא רק כמה אתה משתכר. גם כל המפגן שהיה לפני העלאת השכר לא היה לרוחי. להגיד 'אני תורם לזה וזה'. באמת. מי שתורם יכול לתרום ולעשות את זה בסתר. את כל עניין התרומות שכל אחד ישאיר את זה לעצמו".

גזית: "הם לא חייבים לתרום. הם יכולים פשוט לוותר על התוספת".

מן: "אני תומכת בזה, כי אחרי כל הבלגן שהיה לפני אתה בסופו של דבר רואה מי מוותר ומי לא. צריך לשים קץ לפופוליסטיות הזאת ולדעת מי באמת רוצה את התוספת וחושב שמגיע לו יותר".

גזית: "חברי הכנסת היו יכולים בקלות להיצמד להסדרים הארציים הציבוריים. אם עכשיו העובדים במשק קיבלו תוספת של 5% אז הח"כים יהיו צמודים אליהם, מה כל כך מסובך בזה".

מן: "נכון, או שפשוט לתבוע את השכר החציוני. למה צריך לקבוע את זה לפי נתון כל כך לא משקף כמו השכר הממוצע במשק, שכולנו יודעים שהוא לא משקף שום דבר".
 
גזית: "כי הם יכולים"

מן: "העיוות מתחיל בזה שהם קובעים את שכרם. פה הוא מתחיל ופה הוא גם נגמר, לצערי הרב".