סבב התיקים בממשלה, בעקבות התפטרותו של שר הפנים סילבן שלום, יידחה עד לאחר אישור הקדמת הפריימריז בליכוד. כך החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמבקש להבטיח בכך את אישור הקדמת הבחירות המקדימות בליכוד - ללא חיכוכים עם חברי המפלגה.



גורם פוליטי אמר ל"מעריב־השבוע" כי “אף אחד לא ירגיז את נתניהו, כשיש לו כל כך הרבה תיקים לחלק. זה שהוא שומר את הקלפים קרוב לחזה, מעיד על חוזקו כרגע במפלגה ועל כך שאיש לא מעז להתנגד לו”.



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תומכת ביוזמה להקדמת הפריימריז ואומרת: “בימים אלו של התגברות הטרור בישראל ובעולם, הסחף לאסלאם הקיצוני וחוסר היציבות במזרח התיכון - רק ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להוביל את מדינת ישראל ליציבות שלטונית, לביטחון ולתקוות חדשות. לכן חשוב להבטיח את המשך מנהיגותו ובחירתו של נתניהו לראשות הליכוד, תוך שמירה על הכללים הדמוקרטיים ואחדות הליכוד".



לאחר ההצבעה על הקדמת הפריימריז ובחירת יושב ראש חדש למרכז המפלגה, יתפנה נתניהו להחלטות לגבי המינויים בממשלה ובכנסת.



בינתיים , נמשך הקרב על תיק הפנים שהתפנה. למרות שמסתמן כי נתניהו ימסור את התיק היוקרתי ליושב ראש ש”ס, אריה דרעי, גם השרים רגב ויריב לוין רואים עצמם מועמדים לתפקיד.



בתוך כך, אחרי שיושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הקים מטה בחירות במפלגתו, גם נתניהו רומז כי הבחירות הכלליות בפתח. בהודעה קולית שהעביר לחברי מרכז הליכוד הוא מבקש “לתמוך בהצעתי ביום שלישי הקרוב: לקיים את הפריימריז להנהגת התנועה בסוף פברואר. חשוב שנגמור את הכל: בחירת יו”ר מרכז הליכוד ובחירת יו”ר הליכוד. חשוב שנהיה ערוכים לכל תרחיש, כי אנחנו כמעט המפלגה היחידה שצריכה לעבור את התהליכים הללו”.



נתניהו עוקץ בהודעתו מפלגות אחרות ואומר: “לפיד, ליברמן, דרעי, כחלון, הם כבר ערוכים. אנחנו לא רוצים להיכנס לסחרור, להמשיך את המאבקים הפנימיים, להיגרר למחנאות. אנחנו צריכים להכריע, להיות ערוכים לכל תרחיש, לחזק את הליכוד”.



נראה כי הצעתו של נתניהו להקדים את הפריימריז תעבור ללא התנגדות משמעותית. כל המועמדים לראשות מרכז המפלגה הביעו תמיכה במהלך.