לאחר פרשת ההטרדות המיניות: יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וח"כ סילבן שלום נפגשו היום (חמישי) באזור מגוריהם ולא בכנסת. בפגישה הגיש השר שלום לאדלשטיין את התפטרותו מהכנסת, בעקבות זאת, אמיר אוחנה יושבע לכנסת ביום שני.



כזכור, הפרשה נחשפה לראשונה ב"הארץ", שם פורסם כי עובדת לשעבר בלשכתו של השר העלתה האשמות לפיהן היא סבלה לכאורה ממסכת הטרדות ונגיעות שנמשכה למעלה משנה. לטענתה, הפרטים הובאו לידי המשטרה אך היא סירבה להגיש תלונה. עוד פורסם כי המשטרה והמשרד של היועץ המשפטי לממשלה פנו אל העובדת לשעבר וביקשו ממנה מספר פעמים להעיד. מאז העלייה לכותרות של הפרשה, נאספו ברשתות התקשורת השונות כ-13 עדויות של נשים, הטענו כי במהלך עבודתן מול סילבן, הוא ביצע בהן עבירות מין.



מכתב ההתפטרות של שלום. צילום: ללא
מכתב ההתפטרות של שלום. צילום: ללא



בשבוע שעבר יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג פנו ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה כי יורה למשטרה לחקור את השר שלום. בפנייתן כתבו חברות הכנסת: "אנו החתומות מטה פונות אליך בבקשה כי תורה למשטרה להזמין לחקירה את השר סילבן שלום על מנת שיציג את גרסתו לגבי ההאשמות והעדויות החוזרות על חשד להטרדה מינית של עובדות הכפופות לו. מהפרסומים בתקשורת עולה תמונה מדאיגה וחמורה של הטרדות חוזרות ונשנות הכוללות כפייה פיזית של מגע מיני וניצול חמור של מרות הנמשכות לאורך זמן, כאשר מדובר ביותר מנפגעת אחת". עוד כתבו כי "על פי החוק חקירה שכזו מתחייבת גם בהיעדר תלונה וזאת כאשר עולה חשד לביצוע עבירה, קל וחומר כאשר מדובר בשר בממשלה. נבחר ציבור אינו יכול להתבצר בשתיקה או להסתפק בהכחשה סתמית בתקשורת וחייב מוסרית במתן דין וחשבון ובמסירת גרסתו ותגובתו להאשמות במשטרה".



"קצתי בדרך הייסורים"


בתחילת השבוע הודיע המשנה לראש הממשלה כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר אמר: "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי,ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת".



במקומו של שלום יכנס כאמור אמיר אוחנה, נציגו הראשון בכנסת של "גאווה בליכוד", תא הלהט"ב של הליכוד. המשמעות של פרישתו של שלום היא שתיק הפנים יעבור גם הוא לראש הממשלה. פרט לתיק הפנים ראש הממשלה נתניהו מתפקד בפועל גם כשר החוץ, שר התקשורת, השר לשיתוף פעולה אזורי ושר הכלכלה.