השר אורי אריאל, שר החקלאות ממפלגת "הבית היהודי" יצא הבוקר (ראשון) במתקפה אישית נגד שר הביטחון משה "בוגי" יעלון ממפלגת הליכוד, בתוכניתו של נסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". השר אריאל הגיב לדבריו של השר יעלון שב"בית היהודי" צריכים לערוך חשבון נפש, בעקבות פרשת הרצח בכפר דומא, שכתבי האישום בעניינה צפויים להתפרסם השבוע.


"במקרה הטוב הוא טועה ומטעה", אמר השר אריאל על השר יעלון, "ולצערי הרב מעביר נושא כל כך קשה וכואב שבו כולנו לפי דעתי נמצאים באותה עמדה, שצריך לפעול בשיא המהירות ובשיא החומרה כנגדם, והוא מעביר את זה לפסים פוליטיים שלא מתאימים לו ולא מתאימים לי ואני מקווה שהוא יתנצל על דבריו".

"אני בעד החוק", הדגיש השר אריאל. "אני שר בממשלה ואני קראתי להעמיד את האנשים מדומא לדין בכל חומרת הדין, אותו הדבר על החתונה ואותו הדבר על כל המקרים במשך כל השנים. להגיד לי לעשות חשבון נפש זה בסדר. אני אומר לשר הביטחון תעשה אתה חשבון נפש. האחריות באזור הזה היא קודם כל שלך כשר ביטחון".


משעל שאל את השר אריאל לגבי האמירה של השר יעלון, על כך שרבי יש"ע אינם חסינים בפני החוק, והשר אריאל השיב: "אני לא מסכים לסגנון ולנוסח שלו. אני חושב שצריך לחקור את מי שעובר על החוק, אין לאף אחד חסינות בפני החוק. אבל כשהוא מדגיש שצריך לחקור רבנים, כשהוא ואחרים עד היום נתנו חסינות לרבנים מהחוק. אז אני אומר קודם כל 'לא' לשר הביטחון, כי מי הסמיך אותך? שר הביטחון הוא אחראי על מה שקורה ביהודה ושומרון, הוא אומר למשטרה ולשב"כ את מי לחקור. אז מה אתה מדבר אלי? דבר אל עצמך ואחר כך תקרא לי, ולא בטלוויזיה, תקרא לי לשיחה ותגיד לי 'מכובדי, אני שומע כך וכך, אולי אתה יכול להשפיע, אולי אתה יכול לתקן, אולי טעית, תעשה... אני לא מקבל את הסגנון הזה, אני מצטער עליו, וגם אני רוצה להיות אחראי ולא רוצה להחריף את זה, זה לא העניין שלי. אני חושב שזו היתה טעות מצידו, וחבל".


השר אריאל התייחס לאמירה שלו ש"צריך לסגור את החטיבה היהודית בשב"כ": "אני לא חושב שצריך חטיבה יהודית. גם אין חטיבה יהודית במשטרה. יש צורך לבקר את עבודתו של השב"כ. פניתי לראש הממשלה לכנס את ועדת השרים לענייני השב"כ, המונה ארבעה שרים בלבד והיא הכי מצומצמת, כדי לשמוע פרטים מדויקים, כי מסתבר לי משרים בקבינט המדיני-בטחוני, שהשב"כ לא מסר להם את כל הפרטים לגבי החקירה (של עצורי דומא). זה נראה לי בעייתי מאוד מאוד".

משעל שאל לגבי חשבון הנפש של הציבור הדתי-לאומי והשר אריאל השיב: "אני לא מקבל את זה, זה לא על 'הציבור הזה', שמבחינתו המדינה היא קדושה, כמו הצבא, השב"כ והמשטרה. להעמיד ציבור שלם תחת מתקפה, זה לחזור לימי רצח רבין זכרונו לברכה, ולהאשים ציבור שלם שהוא אשם ברצח הזה, זו שערורייה מהסוג הכי נורא והכי זול.

"אני דוחה את זה בשאט נפש. הם לא גדלו אצלנו. הם דבר אחר. אין להם רבנים. הם נגד מדינת ישראל. מי שחושב שאפשר לרצוח מישהו שנברא בצלם הוא לא איש דתי, אי אפשר לקרוא לו דתי, למה? כי יש לו כיפה על הראש? הוא רוצח, אז הוא בטח לא דתי. יש לו כיפה אז אומרים שהוא דתי שצמח אצלנו, אבל הוא לא צמח אצלנו".