יממה לפני פתיחת הקלפיות במרכז הליכוד לקראת ההצבעה על הקדמת הפריימריז ובחירת יו"ר המרכז הבא, הורה בית הדין של הליכוד לכנס היום (שני) את מרכז הליכוד בתל אביב, כדי להציג בפני הפעילים את הצעת ראש הממשלה נתניהו להקדים את הפריימריז לראשות התנועה ל־23 בפברואר.



נתניהו, בתוקף היותו יו"ר התנועה, חויב להשתתף היום בדיון. ההחלטה התקבלה בתשובה לעתירה של עו”ד אביעד ויסולי נגד החלטת נתניהו להקדים את הפריימריז. בית הדין דחה את עתירתו, אך הורה כאמור לכנס היום את המרכז לדון בהצעה. נתניהו אמור לפתוח את הישיבה, ואת הצעתו יציגו מנכ"ל המפלגה גדי אריאלי או היועץ המשפטי של המפלגה עו"ד אבי הלוי.



ח"כ אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יותר מ־3,000 חברי מרכז הליכוד ילכו מחר אל הקלפיות כדי לבחור את יושב ראש המרכז הבא, במקומו של דני דנון, וכדי לאשרר את בקשת ראש הממשלה נתניהו להקדמת הפריימריז. על תפקיד היו"ר מתמודדים השר חיים כץ, ח"כ צחי הנגבי, ח"כ דוד אמסלם וסגן השר ירון מזוז. כולם פרסמו בשבוע שעבר הודעת תמיכה בבקשת נתניהו להקדמת הפריימריז.



בימים האחרונים החריפו המועמדים את מסרי הקמפיינים שלהם, והפיצו שמועות הדדיות על כך שיריביהם מתכוונים להסיר ברגע האחרון את מועמדותם. ח"כ דוד אמסלם, שבראש מטהו עומד יו"ר מרכז השלטון המקומי ומקורבו של נתניהו חיים ביבס, הפיץ אתמול ברשתות החברתיות תמונה שבה הוא נראה לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בצירוף הכותרת "יחד מחזקים את הליכוד".



הנגבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הנגבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ראש הממשלה עצמו לא הודיע על תמיכה רשמית באף אחד מהמועמדים, אולם הדעה הרווחת בליכוד היא שהמועמד המועדף בעיניו הוא צחי הנגבי. הלה עשוי להתמנות בקרוב לשר, במסגרת סבב המינויים הצפוי לאחר פרישתו של סילבן שלום. הנגבי בונה על פופולריות בקרב אנשי השטח של הליכוד.


בסיס הכוח של חבר הכנסת אמסלם, בעבר ראש סניף הליכוד בירושלים, הוא חברי מרכז מירושלים. אלא שהוא בונה על תמיכה רחבה של חברי מרכז, לאור התחייבותו להחזיר את הכוח העיקרי במפלגה למרכז הליכוד.



במטהו של השר חיים כץ הביעו אתמול אופטימיות לקראת ההצבעה מחר והצביעו על התגייסותם של השרים יובל שטייניץ, מירי רגב, בוגי יעלון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואחרים לטובתו. יו"ר מטה הבחירות של חיים כץ הוא השר ישראל כץ שעד סוף השבוע התנגד להקדמת הפריימריז בליכוד.



בסוף השבוע הסיר השר כץ את התנגדותו, בעקבות סיכום בינו לבין ראש הממשלה. על פי הסיכום, שאושר על ידי בית הדין של הליכוד, כל הסכם בין הליכוד לבין סיעה או מפלגה אחרת יובא לאישור מוקדם של המרכז ויידרש לשם כך רוב מיוחד של כלל חברי המרכז. בתמורה הודיע השר כץ כי הוא תומך בהצעת ראש הממשלה להקדמת הפריימריז לראשות הליכוד.