דברי הסתה חמורים פורסמו בימים האחרונים על ידי שני מרצים באוניברסיטה העברית, שידועים בדעותיהם השמאלניות הקיצוניות. בעיקר לאור ביטויים חריפים כגון "ניאו נאצית", "חלאה", "שותפה עקיפה לרצח עם" ועוד, לעברה של שרת המשפטים, איילת שקד. המרצים, פרופסור עמירם גולדבלום, אשר פרסם פוסט  בו טען כי "ידיה מלאות דמים", וד״ר עופר כסיף, אשר השתמש בביטויים חריפים כגון "ניאו נאצית", טוענים בפוסטים שונים כי השרה שקד מתפקדת בממשלה פשיסטית, אשר מונעת זכויות ומפלה ארגוני זכויות אדם. האזינו לדבריו של ד"ר כסיף בראיון לבן כספית ואריה אלדד.

"אילת שקד דורשת שקיפות, אני דורש שקיפות מאילת שקד. הנה כמה הבהרות שלא תשמעו ממנה", כתב פרופסור גולדבלום, אשר משמש כמרצה לכימיה תרופתית בבית הספר לרוקחות שבפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית: "התמונה המצורפת היא 'שקיפות' של שרת המשפטים , לפחות של חלק ממקורותיה הכספיים. מסע הבחירות של אילת שקד היה מבוסס בין השאר על כסף ("דמים") שנאספו תמורת נשק שנמכר לרוצחים בסיירה ליאון ובדרום אמריקה, בידי תומך של אילת שקד - התומך הנדיב עצור עתה בבלגיה לאחר שהוחזק בידי האינטרפול במשך כשמונה חודשים במונטנגרו, מאז מרץ 2015. סרג' מולר הוא יהודי דתי , איש מתועב שמוכר נשק לכמה מהרוצחים הגרועים בעולם. אבל אילת שקד זקוקה לכספו, היא דורשת שקיפות ואני מספק את דרישתה". 


מי שעוד החליט לשתף את התמונה וכתב מילים חריפות יותר הוא ד"ר עופר כסיף, אשר הוסיף לפוסט וכתב: "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו".


לאחר חשיפת הפרטים והמקרה, החליטה השרה שקד להגיש תלונה במשטרה כנגד השניים בחשד להסתה. היא צפויה לעשות זאת בשעות הקרובות ובינתיים אמרה: "היום נחצה בבוטות הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי וזוהם השיח הציבורי. אני בטוחה שרשויות אכיפת החוק יטפלו במקרה בצורה הראויה". ד"ר כסיף אף הוסיף בפוסט קודם שפרסם כי מדובר "בשרת השנאה" וטען כי המאבק שלו הוא כנגד נתניהו וחבורת הביריונים הפשיסטים שלו, שהופכים את ישראל למדינה אף יותר משוקצת ומאוסה ממה שהיתה קודם: והיא היתה כך גם קודם, ועוד איך היתה".

בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו.

Posted by Ofer Cassif on Monday, December 28, 2015



שקד היא לא היחידה שסופגת גם מהצד הימני של המפה הפוליטית התקפות פרועות. יש לציין כי רק ביום שישי האחרון תוגברה האבטחה סביב השר וחבר מפלגתה, נפתלי בנט, בעקבות הגנתו על השב"כ בפרשת עצורי דומא. אל השר הוצמד מאבטח אישי.

מי שהתייחס לאמירה הוא ח"כ הרצוג, שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי ה"אמירה שהשמיעו אנשי אקדמיה מסויימים על השרה שקד היא אמירה אומללה, פסולה מעיקרה ועלובה. אני מגנה אותה ואת צורת השיח שהיא מייצגת בכל תוקף".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) התייחס גם הוא לדברי ההסתה נגד השרה: "ד"ר עופר כסיף השווה בעבר לפי הפרסומים את ראש הממשלה נתניהו להיטלר וכיום כינה כפי שכינה את שרת המשפטים". הוא הוסיף: "מלבד תלונה במשטרה נגד פה מלוכלך והתבטאות עלובה ומסיתה, ראוי היה שהאוניברסיטה העברית תתנער מדבריו, תנזוף בו או אף תפטרו. אנו נמשיך לבנות כאן מדינה יהודית ודמוקרטית איתנה".

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי היא "איננה אחראית להתבטאויות של מרציה ואין זה מתפקידה לטפל בהן כל עוד אין מדובר בניצול של הבמה האקדמית להפצתן. ככל שמישהו סבור שיש בהתבטאות זו או אחרת הסתה או עבירה על חוקי המדינה עליו לפנות לרשויות אכיפת החוק".