"בעיה של כולנו": יו"ר מפלגת "הבית היהודי", ח"כ נפתלי בנט התייחס היום (שני) במליאת הכנסת בדיון על הצעות אי אמון בממשלה, לדברי ההסתה נגד שרת המשפטים, איילת שקד, על ידי מרצים מהאוניברסיטה העברית שכינו אותה בפוסט בפייסבוק "חלאה ניאו נאצית".



שר החינוך התייחס לכך שהמרצים מייצגים את כל המדינה ולא קבוצה ספציפית: "נהיה אצלנו מנהג שאני אמור להגיד לכם 'איפה אתם, לא שומעים אתכם, אתם לא בסדר', אבל זה בערוגות שלנו. הערוגה שלי היא מדינת ישראל וזו בעיה של כולנו. אפשר לקחת כל דבר ועכשיו לחגוג ולהרוויח עוד רבע נקודה פוליטית וזה בסדר אך זו לא הדרך".



"אני חושב שכולנו יכולים לראות את המשבר שאנחנו נמצאים בו. אני חושב שאנחנו עוברים משבר, ואנחנו חלוקים לגמרי על עתיד יהודה ושומרון - אני סבור שאם נמסור את יהודה ושומרון נהרוס את עתיד ישראל ואתם חושבים הפוך. זאת אומרת, אין לנו מחלוקת קטנה אלא מחלוקת קשה, גדולה רצינית", אמר בנט.



הפוסט נגד השרה שקד. צילום: פייסבוק
הפוסט נגד השרה שקד. צילום: פייסבוק



"ובכל זאת, פרופסור עמירם גולדבלום גדל בערוגות שלנו, של מדינת ישראל. כולנו, כמו אלה שעשו את הדברים שעשו ואני לא מנסה להשוות. הבעיות הן של כולנו ואנחנו צריכים להתחיל לפעול. אני פועל כמה שאני יכול במרחב הפעולה שלי ועל כל אחד לפעול", סיכם בנט.



כזכור, המרצים, פרופסור עמירם גולדבלום, אשר פרסם פוסט בו טען כי "ידיה מלאות דמים", וד״ר עופר כסיף, אשר השתמש בביטויים חריפים כגון "ניאו נאצית", טוענים בפוסטים שונים כי השרה שקד מתפקדת בממשלה פשיסטית, אשר מונעת זכויות ומפלה ארגוני זכויות אדם.



"איילת שקד דורשת שקיפות, אני דורש שקיפות מאיילת שקד. הנה כמה הבהרות שלא תשמעו ממנה", כתב פרופסור גולדבלום, אשר משמש כמרצה לכימיה תרופתית בבית הספר לרוקחות שבפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית: "התמונה המצורפת היא 'שקיפות' של שרת המשפטים, לפחות של חלק ממקורותיה הכספיים. מסע הבחירות של איילת שקד היה מבוסס בין השאר על כסף ("דמים") שנאספו תמורת נשק שנמכר לרוצחים בסיירה ליאון ובדרום אמריקה, בידי תומך של איילת שקד - התומך הנדיב עצור עתה בבלגיה לאחר שהוחזק בידי האינטרפול במשך כשמונה חודשים במונטנגרו, מאז מרץ 2015. סרג' מולר הוא יהודי דתי , איש מתועב שמוכר נשק לכמה מהרוצחים הגרועים בעולם. אבל איילת שקד זקוקה לכספו, היא דורשת שקיפות ואני מספק את דרישתה".



ד"ר עופר כסיף,הוסיף לפוסט וכתב: "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו".