יותר מ־3,000 חברי מרכז הליכוד ילכו היום (שלישי) לקלפיות כדי לבחור את יו"ר מרכז המפלגה, במקומו של דני דנון, וכדי לאשר את בקשת ראש הממשלה לקיים את הפריימריז לראשות התנועה ב־23 בפברואר 2016. על תפקיד יו"ר המרכז מתמודדים השר חיים כץ, ח"כ צחי הנגבי, ח"כ דוד אמסלם וסגן השר ירון מזוז. ההצבעה תתבצע בחמש קלפיות - בבנייני האומה בירושלים, בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב, במרכז הקונגרסים בחיפה, בסניף הליכוד בטבריה ובסניף הליכוד בבאר שבע. הן ייפתחו בשעה 10:00 ויינעלו בשעה 22:00. התוצאות יפורסמו בתום הספירה.



לקראת ההצבעה היום כונס אתמול מרכז הליכוד בהוראת בית הדין של התנועה. ראש הממשלה הציג בפני כמה עשרות נוכחים את הצעתו לקיים את הפריימריז לראשות התנועה בעוד כחודשיים. "אני מבקש לסיים את התהליכים הפנימיים בליכוד במהירות האפשרית מפני שזה נכון וישרת את טובת התנועה", אמר נתניהו, "אני מאחל הצלחה לכל המתמודדים בבחירות לראשות המרכז. נוסף לכך, חשוב להשלים את בחירת יו"ר הליכוד ומועמדה לראשות הממשלה כדי לאחד את התנועה ולוודא שפלגנות ומחנאות אינן נחלתנו".



נתניהו הסביר את יוזמתו לפריימריז מוקדמים: "ללפיד אין פריימריז, לליברמן אין, ליהדות התורה אין, לדרעי אין ולכחלון אין. לא נשאר אף אחד כמעט חוץ מהליכוד. אנחנו רוצים להיות ערוכים לכל תרחיש. אנחנו מחזקים את הליכוד ויוצקים אחדות והתלכדות. ואם יקרה משהו - אנחנו בכל זאת בקואליציה של 61 - ונמצא את עצמנו בתרחיש של בחירות, נהיה מוכנים".



ראש הממשלה הוסיף כי "רק לפני זמן קצר נוכחנו לדעת שכשאנחנו מאוחדים, אנחנו מנצחים. ואני רוצה לאחד את התנועה כדי שנמשיך לנצח, נמשיך להוביל את המדינה בדרכנו, דרך הליכוד. הליכוד מוביל את המדינה וטובת הליכוד מחייבת שנהיה מלוכדים, וכדי שנהיה מלוכדים אני מבקש שתבואו להצביע בעד הצעתי – לטובת הליכוד, לטובת המדינה". נתניהו לא הכריז על תמיכה באיש מהמועמדים לראשות המרכז.



אתמול נטשו חברי הקואליציה את אולם המליאה בכנסת בעת הצבעות אי אמון בממשלה, במחאה על כך שהאופוזיציה לא הסכימה לבטל את ההצבעות למרות כינוסו של מרכז הליכוד בתל אביב. בשל כך "ניצחה" האופוזיציה בשלוש הצעות אי אמון ברוב של 0-44, 0-39, ו־0-36, אך למרות זאת הממשלה לא נפלה משום שנדרש רוב של 61 ח"כים כדי להפילה, וקיימת גם חובה להציג קואליציה חלופית.


המועמדים כותבים למעריב

לחזק את השטח - דוד אמסלם

אני חבר תנועת הליכוד מאז שאני זוכר את עצמי. לא מכיר משהו אחר. חי את זה יום־יום יותר מ־30 שנה. אני רואה בחברות שלי במרכז הליכוד שליחות אמיתית לתנועה ולערכיה. בחרתי להציג את מועמדותי ליו"ר המרכז לא בשל מלחמת אגו אלא מתוך אהבה ומחויבות לתנועה. במיוחד לאור העובדה שלאחרונה העניינים הפנימיים של הליכוד נזנחו ובפועל אין שום מנגנון פעיל במפלגה.



כיו"ר, אחזק את מרכז הליכוד ואת מוסדות התנועה. שרים וסגני שרים לא יכהנו בתפקידים פנים תנועתיים, המחייבים עיסוק מתמיד בפעילות המפלגה. אני מתחייב להביא כל שינוי בחוקה להכרעת החברים. אשמור על ארץ ישראל בכנסת ובמרכז ואדאג לחיזוק ירושלים וההתיישבות ביהודה ושומרון. אתמקד בנוסף בהעצמת הנושאים החברתיים, בדגש על שכבות חלשות ובפריפריה.



הייחוד שלנו כמפלגה הוא בנושאים הלאומיים והחברתיים ובמסורת ישראל. אנו מחויבים להם תמיד. כמי שחונך על ערכי בית"ר, וכאיש ליכוד הנאמן לעקרונות המפלגה, אפעל כדי ליישם את הדברים שלשמם נבחרנו. אני קורא לחברי לתמוך בי ולהיות חלק מהשבת הכוח לסניפים, לאנשי השטח ולחברי המרכז במפלגה.


הכותב הוא יו"ר ועדת הפנים של הכנסת


דוד אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


נאחד את התנועה - ירון מזוז

מרכז הליכוד מהווה את לבה הפועם של התנועה. המרכז בראשותי ישמור על תנועת הליכוד מאוחדת, ללא פערים ומחלוקות, נאמנה לערכיה החברתיים והמסורתיים. נצעד יחד לימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כיו"ר מרכז הליכוד אשמור על ערכי מורשת ישראל כתבנית הנוף של תנועת הליכוד. אחזק את הסניפים שלנו הפזורים ברחבי הארץ לטובת עשייה תנועתית. אפעל בשיתוף פעולה עם הנהלת הליכוד לפתיחת סניפים מרכזיים בצפון הארץ, במרכזה ובדרומה, כדי לחבר בין הפריפריה לבין המרכז. בכך נחזיר את מעמדו של חבר המרכז בתנועה. אפעל בנוסף בנושא הזיקה הפוליטית השנוי במחלוקת, כך שכל אדם באשר הוא יוכל להיבחר לכל תפקיד, גם אם הוא משתייך למפלגה כזו או אחרת. הוא ייבחן אך ורק על פי כישוריו. 

כאיש שעקרונותיו מונחים על ידי יושרה ואמת, כחבר מרכז ליכוד שהגיע מהשטח, רואה אני אתכם, חברי, כבעלי ערך גבוה וחשיבות רבה בתנועה. אני מבקש מכם לבוא היום ולהצביע עבורי בבחירות שיתקיימו לראשות מרכז הליכוד ולראות אותי כחלק מכם. ניצחוני הוא למעשה הניצחון שלכם.


הכותב הוא סגן שר הפנים


ירון מזוז. צילום: דוברות הכנסת



בזכות הניסיון - צחי הנגבי

נולדתי לתנועת הליכוד, גדלתי בדרכה ויש לי את הזכות להיות אחד ממוביליה. המרכז הוא חוד החנית לפעילות ציבורית המחזקת את עקרונות הליכוד. פעמיים רצופות קיבלתי את אמון חברי למוסד העליון של התנועה במערכות הבחירות לראשות המרכז. אני מאמין שכך יהיה גם היום.  

המרכז בראשותי יחדש את העשייה הליכודית בקרב האוכלוסיות המגוונות בישראל, ויבטיח פעילות ענפה ומלאת חיים בסניפים - עורק החיים המרכזי שלנו.


להצלחתי תסייע העובדה שייצגתי את הליכוד כשר המשפטים, כשר לביטחון הפנים, כשר התחבורה, כשר להגנת הסביבה, כשר הבריאות, כשר הממונה על השירותים החשאיים, כיו"ר ועדות החוץ והביטחון, הכלכלה והכנסת וכסגן שר החוץ. הידע שרכשתי, הניסיון שצברתי והיכולת לגשר ולאחד שהפגנתי לאורך 27 שנים, מאז נבחרתי לכנסת לראשונה, יקלו עלי לזכות באמון חברות וחברי המרכז.



כיו"ר המרכז הקפדתי לאזן בין שני עקרונות: ראשית, החובה לכבד את הוראות החוקה שלנו, המחייבת לקיים הצבעות בסוגיות מהותיות, גם כשאלו סותרות את עמדת ראש התנועה. שנית, למנוע את הפיכת המרכז לכלי ניגוח נגד ראש הממשלה, המנהיג בשמנו בהצלחה מרשימה את המדינה.


הכותב הוא יו"ר הקואליציה

צחי הנגבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חיים חדשים למרכז - חיים כץ

רבים מחברי בליכוד, שרים, חברי כנסת, ראשי ערים וראשי סניפים מכל רחבי הארץ, פנו אלי בבקשה שאתמודד על ראשות מרכז הליכוד. נעניתי לאתגר שכן תנועת הליכוד חייבת יציבות לצד שינויים המתבקשים בחוקה. חברי המרכז חייבים להמשיך להוביל את התנועה ולהיות חלק מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות. מרכז הליכוד הוא לב לבה של התנועה וחברי המרכז הם הכוח שמוביל אותה להצלחות.



הוכחתי את יכולותי כיו''ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות, שהפכה לשיאנית החקיקה - שמרה על האלמנות, סיפקה תמיכה לקשישים, הגנה על העובדים והייתה אוזן קשבת לכל אלה שידם אינה משגת. מאז כניסתי לתפקיד שר הרווחה, מורגשת תנופה של עשייה. בכוונתי לתרום מיכולותי ומניסיוני לטובת חיזוק המרכז, שיתוף החברים וחיזוק התנועה תוך שמירה על ערכיה. אעיר את מוסדות התנועה ואלכד את הסניפים. אשמור ואחזק את מעמד חברי המרכז, אהיה להם אוזן קשבת ואבטל את החוק שדורש "עודף כישורים" מחברי המרכז בקבלה לעבודה.



יש לנו הזדמנות ליצור מרכז חדש, חזק ופעיל יותר. אני מבקש לאשר את הצעתו של ראש הממשלה להקדמת הבחירות לראשות המפלגה. מדובר בצעד מתבקש, אין מועמד אחר ראוי ממנו לטובת הצלחת התנועה. ביחד נחזיר חיים למרכז הליכוד, ביחד אנחנו ננצח.


הכותב הוא שר הרווחה והשירותים החברתיים

חיים כץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90