מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) ישיבה מיוחדת לזכרו של הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון ז"ל, שהלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 94. לדיון שנערך במעמד בני משפחת נבון, הנשיא ראובן ריבלין וקודמו בתפקיד שמעון פרס, הגיעו 58 חברי כנסת בלבד, זאת למרות שבמשכן נוכחים 94 ח"כים, כשליד שולחן הממשלה ישבו רק שישה שרים.



ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בנאומו "תופעות של קיצוניות, אפליה וגזענות" בחברה הישראלית. נתניהו הזכיר כי הנשיא נבון התנגד בתוקף לתופעות כאלה והוסיף: "ראוי לזכור זאת במיוחד בימים אלה בהם אנו נאבקים בגילוי שנאה, קנאות וטרור גם מהצד של אויבינו ושכנינו, אך גם מתוכנו אנו. אנו נחושים פשוט לעקור את התופעה הזאת מן השורש בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשות מדינת ישראל".



עוד אמר ראש הממשלה, כי "רוב אזרחי ישראל מתנגדים לפגיעה בקבוצות אחרות ולהילחם בנחישות במי שרוצה לפרום את זכות הקיום המשותפת שלנו גם בקרב אזרחי ישראל ומי שאינם. איננו יכולים לקבל את ההדרת תפיסת הרצח. משהו שהוא עליון מחוקי המדינה. אנו נלחם בזה עד שנמגר את זה ואנו יכולים לקבל הסכמה מלאה בבית הזה".



גם ראש האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס בדבריו לתופעות הקיצוניות והאלימות בחברה הישראלית ואמר: "אני מגנה באותו תוקף את אלה המכנים אנשים בשם הלאומנות המסוכנת 'שתולים' ואת אלה הפועלים להכפיש את שמה של ישראל ברחבי העולם. אני יוצא נגד אלה המעזים לכנות את שרת המשפטים של מדינת ישראל נאצית. אני יוצא נגד אלה המלבישים כאפייה על נשיא המדינה ומדי אס.אס על ראש הממשלה, ואת אלה שעל דעת עצמם מסמנים אחרים כבוגדים. אני יוצא נגד אלה המבקשים לשנות את ישראל ולהחריב אותה".



הרצוג הוסיף: "אני קורא מעל בימה זו לכל חברי הבית, למרות המחלוקות העמוקות, זו השעה להתייצב מאוחדים בחזית המאבק על דמותה של ישראל. להתייצב כגוף אחד ולהילחם בטרור היהודי באותה עוצמה ונחישות כמו בטרור הפלסטיני. לעצור באותה נחישות את כל אלה המבקשים את השמדתנו מחוץ ואת אלה המבקשים למוטט עלינו את ביתנו מבפנים".



במהלך הדיון החליפו ראש הממשלה וראש האופוזיציה עקיצות. בפתח הדיון הביע נתניהו משאלה לכבד את הישיבה ולהימנע מניצולה לצורך ניגוח פוליטי. "אני חושב שהדבר אינו ראוי. זה לא משנה דבר חוץ מלהוריד את קרנה של הכנסת".



בנאומו התייחס הרצוג לדברי נתניהו ואמר: "אם כבר מדברים על נימוסים והליכות, כדאי להגיע בזמן לאירוע כזה ולכבד אותו. זה מייצג את כבוד הכנסת", כשהוא מכוון לכך שנתניהו וחלק מהשרים אחרו לישיבה וזאת משום שהגיעו משיבת הממשלה. שרת התרבות מירי רב קראה קריאת ביניים והרצוג השיב לה: "שרת התרבות מתעצבנת. גם תרבות היא חלק מזה".