הצעת חוק "פיצויים לבעלי זכות במקרקעין מועברים" הפכה לעימות לוהט בין חברי כנסת מהימין לבין חברי כנסת מהשמאל. מי שעמד במרכז הסערה הוא ח"כ מהבית היהודי, בצלאל סמוטריץ'. אשר עלה לדבר מעל דוכן הנואמים, ובנאום חריף הרגיז את הח"כים שהיו בספסלי האופוזיציה, שמצידם טענה כי מדובר בדיבורי סרק. 

"אין ולא היה עם פלסטיני", פתח ואמר ח"כ סמוטריץ', "אתם צריכים להבין שאנחנו נחיל את השלטון הישראלי ביהודה ושומרון". חבר הכנסת מהבית היהודי המשיך והתייחס להצעה של ח"כ סעדי לבטל את הסכמי אוסלו, ואמר כי הוא מסכים איתו: "אנחנו לא רק רוצים לבטל, אנחנו רוצים להחיל את החוק והריבונות, של המדינה, ושל העם היהודי ביהודה ושומרון. חבריי לקואליציה, תראו איך מתנהגים חברי האופוזיציה, שמזדעקים כאשר אומרים להם את האמת בפרצוף. אני אומר את בעצמי. אין דבר כזה פלסטינים. צריך לספח, חבריי לאופוזיציה, אנחנו נספח, אם תרצו או לא, זאת ארץ ישראל שלנו, היא ניתנה לנו על ידי הקדוש ברוך הוא. אנחנו נספח את חבלי המולדת לארץ ישראל". 

סמוטריץ, אשר עורר דיון קולני במליאה, המשיך ואמר: "גמרנו לקרוא השבוע את כל סיפורי האבות בספר בראשית, איפה הם היו? בתל אביב? זה מדהים איך סיפורים מבראשית כל כך מכעיסים את האופוזיציה, הסיפורים האלה התרחשו בבית אל ובחברון. אנחנו נבטל את הסכמי אוסלו. חבל שתכעסו, אל תשכתבו את ההיסטוריה, את התנ"ך. כולם מסכימים על זה. חבל לכם על הזמן. מצד שני הגיבו חברי האופוזיציה בחריפות, ח"כ יואל חסון טען כי "אתה רק דיבורים", וח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) הוסיף: "אפילו השמאל הקיצוני לא עושה להסברה את מה שאתם עושים. תתביישו לכם".

בעד הצעת החוק הצביעו 44 חברי כנסת, נגד 40, כעת היא תעבור לוועדת חוקה, חוק ומשפט.