הצעת החוק להורדת הגיל שבו יותר לילדים לעבוד לגיל 13 נדחתה לפני זמן קצר בקריאה טרומית בכנסת. ההצעה של חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון זכתה להתנגדות חריפה במליאה מצד ח"כים מהאופוזיציה ואף גרמה להוצאתו מהאולם של ח"כ מיקי לוי. במליאה נכח גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר מצידו ניסה להעביר את ההצעה ואז לדון עליה בוועדה המיועדת.

בסופו של דבר, לאחר דיון ארוך, נרשמה על לוח ההצבעות תוצאת שיוויון 43:43. על פי חוקי הכנסת, במידה ויש תיקו, הצעת החוק נופלת ונפסלת. זוהי הפעם השלישית מאז תחילת הכנסת הנוכחית, בה מצליחה האופוזיציה לטרפד או להעביר הצעות חוק שלה. נתניהו עצמו קיבל את רשות הדיבור ואמר ממקום מושבו, לאחר ההצבעה קרא לעברו חבר הכנסת עמיר פרץ: "גם אכלת את הפירות הבאושים וגם סולקת מהעיר". 

הצעת החוק רצתה לבצע תיקון בחוק הנוער, לפיו בני נוער יוכלו לעבוד בחופש הגדול מגיל 13, ולא 14, כפי שקבוע בחוק. אחת הטענות בעד הצעת החוק התייחסה לכך שהילדים יוכלו לעזור בנטל הכלכלי שרובץ על בתים רבים בישראל. מצד שני, טענו חברי הכנסת, בראשות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס כי הילדים אשר ייאלצו לעבוד יהיו דווקא הילדים שמגיעים מאוכלוסיות מוחלשות, ולמעשה החוק לא מגן על הביטחון שלהם בתור ילדים.

ח"כ אורלי לוי אבוקסיס (ישראל ביתנו) שהיתה בין המתנגדות הבולטות להצעת החוק, אמרה בדיון הסוער כי "ש הרבה דרכים להילחם בעוני, אבל לשלוח ילדים בני 13 לשוק העבודה היא בוודאי לא אחת מהן". עוד אומרה כי "קיים חשש אמתי מהנזק העצום שייגרם לתחום עבודת בני הנוער בישראל בכלל ולבני ובנות הנוער בפרט. כידוע, תחום זה כבר כיום מאופיין בתופעות מכוערות של ניצול בני נוער בעבודה על ידי מעסיקים רבים שמרשים לעצמם לא לשלם משכורות מינימום על פי חוק, או אף לא לשלם משכורות בכלל לאחר שבני הנוער עבדו מאחר והמעסיק יודע שהסיכוי שהנער יעמוד על זכויותיו אינו גדול, לצד הפרות רבות נוספות של חוקי העבודה בכלל וחוקי עבודת נוער בפרט. מבקשת מכם להצטרף לקריאה לעצור את היוזמה הזו בעודה באיבה, ולהצביע היום נגד הצעת החוק להורדת גיל העבודה ל-13".

לאחר הדיון כתב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג בטוויטר כי "האופוזיציה שוב הפילה חוק מיותר ומסוכן של הקואליציה. לבנה לבנה והשינוי שמגיע לישראל בוא יבוא. נפילתו של החוק שמנסה להחזיר אותנו שנות דור אחורה בנושא עבודת ילדים הוא ניצחון חברתי ברור לאופוזיציה"
ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) אמר: "הכנסת הצליחה היום להציל את ישראל מלהפוך למדינת עולם שלישי. מדינה ששולחת ילדים לפרנס את משפחתיהם, מדינה שמתירה בחוק לגדל עוד ועוד דורות של מצוקה. מפלגת 'כולנו' עושה עצמה נאבקת בעוני באמצעות עבדות ילדים. מדובר בניסיון  אכזרי ומסכן שרק היה מביא לעוד ועוד דורות של עוני בקרב האוכלוסיות המוחלשות. לא הילדים של ח"כ שאשא ביטון יתחילו לעבוד בגיל 13 וגם לא הילדים של כחלון אלא ילדים עניים שישלחו על ידי משפחותיהם לעבוד במקום ללמוד ובכך יהפכו לעוד דור של מצוקה. אני מברך את הכנסת על הצבעה נכונה וערכית".