יש יועץ משפטי לממשלה חדש:הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד את החלטת הממשלה, אשר הביאה שרת המשפטים איילת שקד, בדבר מינויו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועץ המשפטי הבא, במקום יהודה וינשטיין, המכהן בתפקיד מאז שנת 2010. השרה הציגה את שלבי עבודת הוועדה, תהליך הקמתה, החלטת הוועדה והמלצתה על מועמדתו של ד"ר אביחי מנדלבליט כמועמד יחיד.



השרה שקד התייחסה לכך שהוועדה בחרה רק שם אחד למועמדות ברוב של ארבעה קולות ואמרה כי "למרות בקשתה להביא בפניה שלושה מועמדים ברוב של ארבעה קולות ומאחר שהוועדה לא הצליחה להגיע להכרעה שכזו בעבור שני מועמדים נוספים, היא מקבלת את המלצת הוועדה ומוותרת על הדרישה".



"במכתב ששלחתי ליו"ר ועדת האיתור ב-22 בדצמבר הודעתי לו כי למרות שבמכתבי מיום 3.08.15, ביקשתי כי הוועדה תפעל לאיתורם של שלושה מועמדים לתפקיד, הרי שלאור הדרישה בהחלטת הממשלה לרוב של ארבעה מתוך חמישה ומכיוון שד"ר מנדלבליט לבדו עמד בתנאי הזה, ועדת האיתור, בהציגה אותו כמועמד יחיד, סיימה עבודתה בהצלחה. לאור זאת הודעתי ליו"ר הוועדה כי אין בכוונתי לבקש מהוועדה כי תציג בפניי שני מועמדים נוספים", אמרה השרה.



השרה איילת שקד. צילום: אבשלום ששוני
השרה איילת שקד. צילום: אבשלום ששוני



באשר לטענה בנוגע למעורבותו של מנדלבליט בפרשת הרפז, ענתה השרה כי "כלל חברי הוועדה העלו את מועמדותו של אביחי מנדלבליט כמומלץ מטעמם לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, עובדה המעידה על כך שאינם סברו כי מתקיימת מניעה למינויו". עוד אמרה שקד כי "היועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין לו הערות ביחס להצעת המחליטים. פירוש הדבר כי הוא אינו רואה מניעה למינוי זה ויגן עליו בעתירות כאלו ואחרות, אם יוגשו".



בנושא הצינון אמרה השרה כי "בהעדר מקור נורמטיבי המחייב בתקופת צינון אין עניין או טעם לפסול את מינוי מנדלבליט. כמו כן, ציינה כי דעתם של רוב חברי הוועדה הייתה כי אין מניעה בעניין זה, ובסופו של יום החליטה הוועדה להעלות את מועמדתו של מנדלבליט ולהמשיך את תהליך הבחירה בו". שקד אמרה כי "ניסיונו המקצועי העשיר של ד"ר מנדלבליט ותכונותיו האישיות; מסירותו, מחויבותו העמוקה לשלטון החוק ולאינטרס הציבורי יושרו ונאמנותו לערכי המדינה מלמדים כי הוא מקיים באופן מלא את מכלול התכונות הנדרשות לתפקיד".



לאחר הצגת הדברים נערך דיון מעמיק בישיבת הממשלה על ידי השרים. השרים דיברו בשבחו של מדנלבליט ובסוף הדיון התקבלה החלטת הממשלה פה אחד.



סיעת "יש עתיד" בירכה את האלוף (במיל') אביחי מנדלבליט, על מינויו ליועץ המשפטי לממשלה: "אתה ניצב בפני אחד התפקידים החשובים בשמירה על שלטון החוק וביעור המערכת השלטונית משחיתות ציבורית ואנו מאמינים כי תדע לעמוד בפני האתגרים החשובים והכבדים הניצבים לפתחך. אנו נסייע ונגבה אותך במהלכים שתוביל לשמירה על שלטון החוק והמלחמה בשחיתות במדינת ישראל".