מליאת הכנסת תצביע ביום רביעי הקרוב על הצעתו של ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), להקים וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מחדל הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית והשלכותיו. זאת בעקבות פיגוע הירי שאירע ביום שישי האחרון בתל אביב, שביצע ככל הנראה ערבי ישראלי מוואדי עארה. הוא השתמש, אגב, בנשק חוקי שהחזיק אביו - אך זה לא מפריע לסערה הציבורית סביב הנשק הבלתי-חוקי להתחולל.
 
לדברי ח"כ ח"כ פריג' "ראש הממשלה נתניהו נזכר באיחור להתייחס לסוגיית הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית, עליה אנחנו מתריעים כבר שנים. שבע שנים הוא בשלטון, שבע שנים במהלכן הבעיה הלכה והתעצמה והכישלון הזה רשום גם על שמו".
 
הוא ציין כי למעלה מ-1000 בני אדם נרצחו בחברה הערבית ב-15 השנים האחרונות ואחוזי הפענוח נמוכים להחריד. "הנשק הלא חוקי והשימוש בו, אוכלים את החברה הערבית מבפנים. האלימות הופכת לשגרה והפחד הוא חלק מהיומיום. בשקט, מבלי שרובו המוחלט של הציבור הישראלי יהיה מודע לכך, הופכים חלק ניכר מהיישובים הערביים בישראל לשדה קרב".
 

"התקשורת לא התעניינה אף פעם, גם המשטרה לא ממש עשתה עד עכשיו לשנות את המציאות, ולרוב הציבור הישראלי לא כל כך אכפת מה קורה ביישובים הערבים, כל עוד האלימות לא זולגת החוצה. כעת כשגם ראש הממשלה מודע לבעיה, אולי יש תקווה להתייחסות רצינית של המדינה לבעיה, אבל קודם חשוב שתעשה בדיקה מקיפה ביחס לבעיה, סיבותיה והדרכים להתמודד עמה ולכן אני מקווה שגם הקואליציה תתמוך בהקמתה של וועדת החקירה החשובה הזו", אמר פריג'.

במקביל מציע סגן השר איוב קרא לממשלה להכריז על מבצע לאיסוף נשק לא חוקי שנמצא בידי הציבור, ללא נקיטת אמצעים משפטיים, למשך שלושה חודשים.  עוד אמר כי יפעל  בממשלה מידית להחמרת הענישה בגין אחזקת נשק לא חוקי כחלק ממלחמה בתופעה חמורה ומדאיגה זו במגזר הערבי ובמיוחד לאור השימוש הגובר בו במישור הפלילי ולצורכי טרור.
 
גם ועדת הפנים של הכנסת תקיים ביום רביעי דיון דחוף בנושא הנשק הבלתי חוקי בישראל. יו"ר הועדה, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) אמר כי "רק במגזר הערבי מסתובבים אלפי כלי נשק בלתי חוקיים, שחלק ניכר מהם נגנבו מצה"ל. נעשה בהם שימוש יום יומי ובלתי חוקי הפוגע באזרחי המדינה במישור הפלילי והלאומני".
 
לדבריו, "משטרת ישראל חוששת לפעול במקומות האלו, בין היתר בגלל כמויות הנשק העצומות שיש שם ומחסור חמור בכוח אדם".