שלושה ימים לאחר הפיגוע הרצחני ברחוב דיזנגוף בתל אביב, תקף היום (שני) בחריפות יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "למדינת ישראל אין ראש ממשלה". 



זירת הירי בדיזנגוף בתל אביב

הרצוג, שדיבר בישיבת הסיעה של המחנה הציוני, טען כי נתניהו הסית בדבריו בזירת הפיגוע בדיזנגוף נגד הציבור הערבי: "אזרחי ישראל הביטו בפודיום הריק שהוצב בדיזינגוף 132 ביום שבת, וחיכו לראות את ראש ממשלת ישראל נואם שם. אבל הוא לא נאם, הוא נשאר ריק. בעיקר כי לישראל אין ראש ממשלה. הפודיום נשאר ריק כי ראש הממשלה הוא אזרח עייף. לו היה ראש ממשלה אחראי, הוא לא היה מסית נגד חמישית מאנשי המדינה שומרי חוק. נרצחו פה שלושה אזרחים, אחד מאופקים, אחד מכרמיאל ואחד מלוד והוא ממשיך למסית ומאשים את אזרחי ישראל ". 




"מסית נגד חמישית מהאזרחים". נתניהו בזירת הפיגוע. צילום: חיים צח, לע"מ 


לדברי הרצוג, נתניהו כשל בגיוס העולם הערבי המתון וארצות הברית לטובת ישראל: "זה לא גל שיחלוף. זוהי אינתיפאדה מסוג חדש, בניגוד למה שנטען, התרחש פיגוע ראשון בסגנון דאעש, שעלול להיות פה המשך. ישראל צריכה ראש ממשלה שיורה למערכת הביטחון להחליף דיסקט. הוא היה רותם את ארצות הברית, ואת ארצות ערב המתונות, שהן כולן סולדות מדאעש. אין לישראל ראש ממשלה, לישראל יש אזרחיות ואזרחים אמיצים, מגיע להם ראש ממשלה".



נתניהו: "אנחנו נגד הקיצוניים שפועלים נגד המדינה" 


ראש הממשלה נתניהו לא נותר חייב להרצוג, ודקות ספורות אחרי דבריו של זה, נאם גם הוא בישיבת סיעת הליכוד, שם התייחס למצוד אחרי המחבל: "כוחות הביטחון נמצאים כעת חיפושים ובמצוד נגד הרוצח מתל אביב. יש להם כל הכלים על מנת לתפוס אותו. אני מצפה מכולם לתת להם גיבוי מלא, לממשלה, לשר לביטחון פנים ולשר הביטחון". 



ראש הממשלה אף עקץ את הרצוג, שלאחר הבחירות האחרונות סיפר כי ברגעי המתח של אותו יום הוא הלך לישון: "גם אני עובד סביב השעון. כשקשה,  אנחנו לא מתעייפים והולכים לישון, אלא עובדים קשה". 



ראש הממשלה הדף את הטענות שנשמעו לאחריו דבריו בזירת הפיגוע בת"א על הסתה נגד הציבור הערבי: "אני שומע את הביקורת ולא מוכן לקבל אותה. רק בשבוע שעבר, הממשלה ברשותי אישרה תוכנית חסרת תקדים למען הציבור הערבי. במקביל אנחנו פועלים גם שם, כי אנחנו נגד הקיצוניים שפועלים נגד המדינה, כמו הפלג הצפוני, כמו נגד מסיתים ומפירי החוק באשר הם. אנחנו מצמצמים פערים, פועלים בתקיפות וכך נמשיך לעשות". 




לבני: "הממשלה אומרת לאזרחים - תתרגלו לטרור" 

יו"ר האופוזיציה אף תקף בחריפות את ראש הממשלה גם על רקע ההסתה נגד הנשיא ראובן ריבלין ונגד גל הטרור היחידים שמכה בארץ: "לו היה לישראל ראש ממשלה, הוא היה מגנה בתוקף את ההסתה נגד ראובן ריבלין כדי לעצור את גל הטרור שרוצח ישראלים יום יום. לו היה ראש ממשלה הוא היה פועל ולא מאשים אחרים. לו היה ראש ממשלה, הוא היה לוקח אחריות על מה שקורה כאן 100 ימים. זאת לא מחלה ממארת, או תאונת דרכים". 



גם ח"כ ציפי לבני תקפה היום בחריפות את הממשלה על רקע גל הטרור ואמרה כי "הממשלה אומרת לאזרחים - תתרגלו לטרור, היא פשוט הרימה ידיים ובורחת מאחריות". 
"המסר הכי בעייתי של הממשלה הוא תתרגלו לחיות בפחד", הוסיפה לבני. "אנחנו לא מקבלים את זה שטרור הוא מכת טבע . אזרחי ישראל לא צריכים להתרגל לפחד הם צריכים ממשלה שתילחם בטרור".