ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עלה היום (שני) אל דוכן הנואמים בכנסת, על מנת להגיב לשלוש הצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד, והתייחס לפענוח רצח משפחת דוואבשה ולטרור הפלסטיני. רה"מ ביקש לגנות את חבר הכנסת אחמד סעדי ובצלאל סמוטריץ'. כזכור, היום (שני) ,כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, התראיין ח"כ סעדי לערוץ הכנסת וסירב לגנות רצח יהודים בתחומי יהודה ושומרון.  



נתניהו אמר במהלך דבריו כי "זה לא משנה אם המפגעים הם יהודים וערבים, כולם מטרות. אני מצפה מכל חברי הכנסת בכל ספסלי הבית, מחבר הכנסת סעדי וסמוטריץ, בלי יוצא מן הכלל, לגנות טרור באשר הוא. ללא שום גמגום. טרור הוא טרור, הוא טרור".



הצעות אי האמון עסקו בבנייה הבלתי חוקית, פעולות תג מחיר וסערת הספר גדר חיה של דורית רביניאן. שתי הצעות הצליחה הקואליציה להדוף בתוצאה של 49:53, ו-48:53 ולאחר מכן הפסידה בהצעה השלישית בתוצאה של 54:53. הצעת אי האמון התקבלה, אך למעשה אין לכך כל משמעות, שכן על מנת להפיל את הממשלה, זקוקה האופוזיציה לתמיכת 61 חברי כנסת. 



"ניצחון עלוב"


ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס לדבריו של נתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אני מזדהה עם האמירה שטרור הוא טרור. צריך לשבור אותו עד היסוד. הוא מלווה אותנו מזה דורות, וכולנו מאוחדים בגינוי נחרץ. השאלה איך הממשלה מתמודדת עם גל הטרור הזה? היא מתמודדת בריפיון וכישלון. הגיעה העת לתפיסה אחרת, חדשה".

ח"כ אוסמה סעדי על להגיב על הדוכן (כיוון ששמו הוזכר בנאום, ניתנה לו הרשות) ואמר: "אני המום מההסתה שראש הממשלה נגד הציבור הערבי. אתה מסית נגדי. אני הודעתי בשידור באופן הברור ביותר שאני והרשימה המשותפת הוצאנו גילוי דעת ברור נגד הפיגוע בדיזינגוף. אנחנו נגד פגיעה בחפים מפשע. כשנשאלתי על מה שקורה בתוך השטחים, אמרתי שיש כיבוש וזכותו של העם הפלסטיני להיאבק בכיבוש בדרכים שהוא בוחר. אמרתי, וכנראה לא עדכנו אותך - הרשות הפלסטינית ואבו מאזן בחרו במאבק עממי, ואני נגד רצח חפים מפשע. אתם לא גיניתם רצח של ילדים חפים מפשע בעזה. גיניתם את משפחת פוגל, אבל לא 500 ילדים בעזה. אגב, בזמן דבריו, נתניהו נטש את המליאה. 
ח"כ סמוטריץ אמר "אני חושב שלא בכדי ראש הממשלה לא פנה אליי בדבריו, אתם יודעים שאני מוקיע ומגנה אלימות מכל סוג שהוא כנגד חפים מפשע, וכל מי שמנסה להצמיד לי תמיכה אלא גינוי לא מספיק חריף, הוא אדם לא הגון. אני מסרב לייצר משוואה בין אויב בשעת מלחמה שרוצה להשמיד אותנו כעם ומדינה, וכשכל הסביבה תומכת בו ורואה בו כגיבור, לבין איך המדינה מטפלת בפשעים קשים ואלימים. והרצח בדומא הוא איום. אני מסרב לגזור גזירה שווה בין זה לבין טרור של עם בזמן מלחמה. אני לא תומך באלימות ומוקיע אותה, כי היא דבר נורא ואיום".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, אמר בעקבות הניצחון בהצבעת האי אמון: "הכנסת הביעה אי אמון רועם בראש הממשלה ובממשלתו הנכשלים מדי יום בטיפול בביטחון אזרחי המדינה. הניסיון המסוכן שנתניהו להסית את האש אל עבר האזרחים הערבים לא יזכה לתמיכה לא בכנסת ולא בציבור היודע את האמת. נמשיך לפעול עד שהממשלה הגרועה זאת תסיים את ימיה".

ח"כ מיקי זוהר הגיב על תוצאות הצבעת אי אמון שהגישה סיעת יש עתיד וכינה אותן "ניצחון עלוב". לדבריו, בלתי מוסרי, באמצעות הפרת הסכמי הקיזוז על ידי מספר חכי"ם. "מסתבר שבאופוזיציה מצליחים להשיג רוב בהצבעת אי אמון רק על ידי הפרת אמון באופן בוטה ומבזה. אני מאחל לאופוזיציה עוד הרבה הישגים חסרי משמעות שכאלה", הוסיף זוהר.