חבר הכנסת אחמד טיבי תקף הבוקר (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שרי ממשלתו, בשיחה עם חגי גולן ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בדיזנגוף קשרה בין כל המוסלמים וחברי הכנסת הערבים לבין נשק לא חוקי, למרות שהנשק שבאמצעותו בוצע הפיגוע היה נשק חוקי, זה נשק של נתניהו לא נשק של גנבים", אמר טיבי.
 
על הפרסום לפיו ראש הממשלה נתניהו מתנה את התוכנית הכלכלית שמיועדת למגזר הערבי בשינויים במגזר הוסיף ח"כ טיבי: "הוא ביקש מהשרים להגיש לו הסתייגויות לתוכנית תוך 30 יום. שרי הימין התנגדו לתוכנית תוך כדי דיוני הממשלה והעלו הסתייגויות ודרישות כדי לשים מקלות בגלגליה. הם לא צריכים את הפיגוע כי הם התנגדו לה כבר לפני. אם היה פיגוע יום לפני, הממשלה לא הייתה מקבלת את התוכנית. כלומר הם קשרו את כלל הציבור הערבי לפיגוע. זה דבר נורא. שרי הימין ימשיכו לנסות לטרפד את מה שהתקבל. התפקיד שלנו הוא להסיר את המכשולים שיציבו מירי רגב, יריב לוין וזאב אלקין".

 
על התוכנית הכלכלית עצמה, שמיועדת למגזר הערבי ולפי הפרסומים כוללת 15 מיליארד שקלים אמר ח"כ טיבי: "בניגוד לפרסומים, אין 15 מיליארד שקלים בתוכנית. יש בה 2.5 מיליארד שקל, וכל השאר, 9-10 מיליארד, הם מתוך התקציבים של משרדי הממשלה בשנים הבאות, ולא בכמות של כסף, אלא באחוזים. לצערי הרב יישום התוכנית תלוי ברצונם הטוב של השרים, כי היא לא בבסיס התקציבים של המשרדים".
 

"האלמנט החיובי, הבסיסי והחשוב בתוכנית הוא שינוי במנגנוני התקצוב. תמיד התקציב שלנו הערבים היה 2-3% מהתקציב הכללי, ופה יש נושאים שבהם התקציב שלנו מגיע ל-20% או יותר. לכן, למרות הכשלים והפרצות, מאוד רצינו שהתוכנית תתקבל ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי המימוש שלה. מטרת התוכנית היא שילוב יותר ערבים בתעסוקה במשק הישראלי, שזה מצב של 'ווין ווין'. מגיעות מחמאות לראש אגף התקציבים במשרד האוצר אמיר לוי, שעבד על התוכנית שנתיים, לשר האוצר כחלון שתמך בו, ולשרה גילה גמליאל ולנשיא המדינה ראובן ריבלין שסייעו".
 
אבל ח"כ טיבי לא חוסך גם בביקורת: "התוכנית קושרת את התקצוב להתנדבות של צעירים ערבים בשירות לאומי, ונותנת תמריצים ליישובים שבהם יש יותר צעירים שמשתלבים בחברה. היא גם קושרת את התקציב בבנייה לגובה, מה הקשר בין תוכנית לפיתוח כלכלי לבנייה לגובה? אין לערבים בעיה גנטית שמונעת מהם לבנות לגובה. יש מחסור בקרקע. אם יתנו לנו יותר חלקות אדמה לבנות לזוגות צעירים, אז אין בעיה לבנות לגובה. אגב, במושבים וקיבוצים אף אחד לא דורש לבנות לגובה".

ערך: אסף נבו