הממשלה תדון בישיבתה הקרובה ביום ראשון במינויו של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים במקומו של השר המתפטר סילבן שלום. בכך סוגר למעשה דרעי מעגל וחוזר אל המשרד בו ביצע את המעשים שבגינם הורשע ונשלח למאסר.



היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין הודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי לאחר שבחן את הנושא החליט כי אין כל מניעה משפטית למנות את דרעי לתפקיד שר הפנים. היועמ"ש ציין במכתבו לנתניהו כי "אמות המידה שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו בסוגיה שלפנינו אינן מובילות למסקנה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים לוקה, במישור המשפטי, באי סבירות קיצונית".  



למרות  הדברים האלה,מציין וינשטיין בחוות דעתו כי "אין בכך כדי לומר שהחלטה על מינוי כאמור הינה טובה וראויה". וינשטיין מפנה לדבריו של שופט בית המשפט העליון יצחק זמיר, שכתב את פסק הדין שדחה את העתירה להדיח את צחי הנגבי מתפקיד שר המשפטים. ומוסיף: "יש לשוב ולהזכיר כי גם עצם מינויו של דרעי לתפקיד שר נמצא כמעורר קשיים משפטיים ואף הוגדר על-ידי בית המשפט העליון כמצוי 'על גבול מתחם הסבירות'. כוחן של קביעות אלו שריר גם ביחס למינוי המוצע כעת".



"עוד יש לציין, וזאת בגדר הברור מאליו כמעט, כי כל האמור עד כה עניינו במישור המשפטי גרידא, כאשר – בהשאלה מדברי השופט זמיר בעניין הנגבי - אין בכך כדי לומר שהחלטה על מינוי כאמור הינה 'טובה וראויה', אלא אך כי היא אינה נוגדת את הדין". וינשטיין מפנה גם להחלטת בית המשפט העליון בעניין דרעי עצמו, לפיה "השאלה האם המינוי ראוי, הוא גם אם בתחום המשפט לא נמצאה עילה להתערבות, תישאר לדיון בספירה הציבורית".