ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (שישי) לתחקיר ששודר אמש בתכנית "עובדה" על פעיל ארגון השמאל תעאיוש עזרא נאווי, שצולם במצלמה נסתרת ונראה אומר כי הוא מסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים שרוצים למכור אותן ליהודים, למנגנון הביטחון המסכל הפלסטיני, בידיעה שמענים אותם ואז הורגים אותם. 



"התחקיר שפורסם אמש בתוכנית 'עובדה' חשף את פרצופם האמיתי של קיצונים בתוכנו, ששנאת ההתיישבות העבירה אותם על דעתם והביאה אותם עד כדי הסגרת חפים מפשע לידי עינויים והוצאות להורג", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "התחקיר היווה עדות נוספת להתנהלות האכזרית של הרשות הפלסטינית, שמענה ורוצחת פלסטינים שכל 'פשעם' הוא מכירת קרקעות ליהודים".



לדבריו, דברים חמורים אלה מחייבים גינוי מוחלט מכל חלקי החברה הישראלית, שמוקיעה מקרבה מעשי רצח ונלחמת בטרור באשר הוא. "מי שמעודד רצח לא יכול להמשיך ולהתחבא מאחורי מסכת הצביעות של 'דאגה לזכויות אדם'", אמר.



שרת המשפטים איילת שקד הגיבה לדברי ראש הממשלה וצייצה בטוויטר: "צודק. ואגב, הבוקר עוד לא קיבלתי שיחות מהקהילה הבינלאומית על חוק השקיפות. מעניין..."



חברה של שקד למפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, צייץ בטוויטר: "שוחחתי עתה עם שגרירי בריטניה וצרפת ודרשתי מהם להפסיק להעביר תרומות לארגונים בצלם ותעאיוש, השולחות אנשים למותם, כדי לפגוע בישראל".



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה בעקבות שידור התחקיר: "אני מזועזעת מהדברים שנחשפו הערב בתכנית 'עובדה'. שנים אנו קוראים לחקור את העוולות שמובילים ארגונים אנרכיסטים בתחפושת ארגוני זכויות אדם כלפי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל, אך הערב התחלחלנו לגלות עד לאן מגיעה הצביעות והאכזריות.



רגב קראה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בעקבות העדויות החמורות שהובאו בכתבה, על השיטה בה פעילי שמאל קיצוני מוכרים בני אדם ומסכנים את חייהם במסווה של דאגה לזכויות אדם. "גופי האכיפה לרבות רשם העמותות נדרשים ומיד לשאלה הבסיסית - האם ארגוני שמאל קיצוני הפועלים במסווה של ארגוני זכיות אדם הם למעשה ארגונים הפועלים נגד המדינה וחותרים תחתיה עד כדי שאינם עוצרים ברף הפלילי. אני קוראת ליועמש ורשם העמותות והתאגידים לחקור את העניין ולמצות את הדין עם הארגונים והעומדים בראשם".



גם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, התייחס לתחקיר: "עזרא נאווי לכלא ומהר! אבל לממהרים לחגוג, הנתונים הם שאין שום בסיס להשוואה בין אלימות שמוצאה בימין לזו שבשמאל. לרענון אביא רק חלק מהדוגמאות: ברוך גולדשטיין,יגאל עמיר, אשר וייזגן, עדן נתן זאדה, יעקב טייטל, רוצחי אבו חדיר, רוצח/י דומא, גור האמל, נחשון וולס".



מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר: "עם כל הצהלה בימין. עזרא נאווי אחד לא שווה מאות נערי גבעות, רבנים, ועשרות חשודים ברצח ותגי מחיר".