הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) כצפוי פה אחד את מינויו של ח"כ אריה דרעי (ש"ס) כשר הפנים. דרעי מכהן גם בתפקיד השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ומונה לשר הפנים בעקבות פרישתו של סילבן שלום. ראש הממשלה נתניהו בירך את דרעי במהלך ישיבת הממשלה, ואמר כי שתי משימות מרכזיות עומדות בפניו: מניעת כניסת מסתננים בלתי חוקיים ובמקביל הוצאת מסתננים מישראל, ושינוי גבולות של רשויות ומועצות אזוריות לטובת חלוקה צודקת יותר של כספי הארנונה.
יו"ר מפלגת 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד תקף את המינוי של דרעי לתפקיד בו ביצע בעבר את המעשים בגינם ריצה תקופת מאסר ממושכת: "כשהאזרחים חושבים שהמערכת עקומה, קשה להסביר להם למה הם צריכים להישאר ישרים". 

שר הפנים החדש אריה דרעי. צילום: פלאש 90
שר הפנים החדש אריה דרעי. צילום: פלאש 90

 
בסטטוס שהעלה יאיר לפיד לדף הפייסבוק שלו, הוא התייחס לחזרתו של אריה דרעי לתפקיד: "ב-11 למאי 2015 הנחתי על שולחן הכנסת את הצעת ״חוק הקלון״. ההצעה פשוטה: אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להיות שר, ח״כ, או ראש עיר. זה לא חוק נגד אריה דרעי, זה חוק נגד השחיתות בישראל. הקואליציה דחתה אותו. אנחנו נגיש אותו שוב ושוב עד שהוא יעבור". 
 
לפיד התייחס אף לאמון המידרדר של הציבור בפוליטיקאים: "לא יכול להיות שאנשים שהורשעו בפלילים ישלחו חיילים אל הקרב או ידרשו את כספי המיסים שלנו. לא יכול להיות שנעמוד מנגד בזמן שאמון הציבור בפוליטיקאים ובמדינה הולך ומידרדר. אמון הוא הבסיס של כל חברה אנושית מתוקנת, וכשהאזרחים חושבים שהמערכת עקומה, קשה להסביר להם למה הם צריכים להישאר ישרים". 

כזכור במהלך עימות טלוויזיוני שנערך ביניהם ערב הבחירות לכנסת ה-20, עורר ח"כ לפיד את זעמו של דרעי כשאמר לו: "צריך לשקם אותך, אתה עבריין". "לשקם אותי?", השיב דרעי בזעם, "אם היו קוראים לי אריה מכלוף אולמרט לא היית מדבר אליי ככה".