אילנה דיין עונה למבקרים: בתגובה לתחקיר ששודר תכנית "עובדה" על פעיל השמאל עזרא נאווי עונה מגישת תכנית לביקורת נגה לפיה יישרה קו עם הימין הפועל נגד עמותות השמאל. בתחקיר תיאר נאווי בפני פעיל ימין שהתחזה לפעיל ארגון תעאיוש ובפני המצלמה הנסתרת, כיצד הסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים לרשות הפלסטינית בידיעה שהם יעונו ויוצאו להורג.  



בטור באתר מאקו, כתבה דיין: "חברים יקרים, בשמאל, בימין ובמרכז, יש לנו חדשות בשבילכם: אנחנו לא עובדים אצלכם. לא אצל אנשי 'להב"ה', ולא אצל 'תעאיוש'. לא אצל 'נוער הגבעות', ולא אצל 'בצלם', לא אצל בנט ולא אצל גלאון, ולא אצל ביבי או כחלון, או יאיר לפיד. יש לנו מלאכה ברורה: להביא את הסיפור, לוודא שהוא אמיתי וחדש וחשוב. ויש לנו מחוייבות לעשות את זה בלי מורא ובלי משוא פנים (המוטו האלמותי של אורי אבנרי, שלא נס ליחו)".



בהמשך תוהה דיין: "מה פירסמנו בכתבה של עמרי ומתן? הבאנו סיפור על אחד מוותיקי הפעילים למען זכויות אדם (דווקא איש די מוכר ורב פעלים), שפועל יחד עם פעילים אחרים – גם איש "בצלם", גם איש "תעאיוש" – כולם מנהלים מהלך מתמשך, צעד אחרי צעד, מתוך כוונה ברורה ומפורשת למסור אדם לידי הבטחון המסכל של הרשות הפלשתינית, שם מחכה לו – כך לפי נאווי עצמו – גורל מר של עינויים ומוות. אולי מישהו מאבירי זכויות האדם מוכן להסביר לי: זה עניין של מה בכך? אפשר להשאיר את זה לפני ה"אבל" ואחר כך לשכוח את חומרת העניין?"



עוד היא כותבת: "אולי אצלי משהו לא בסדר, אבל אני לא מצליחה להקל ראש בגילוי העובדה שפעילי זכויות אדם לא חוששים לסכן חיי אדם (שרק בנס ניצלו במקרה הזה). אני לא מעלה בדעתי שהייתי מתעלמת מסיפור דומה אילו הגיע מהצד השני של המתרס הפוליטי. אילו היה מדובר בפעיל של ארגון 'יד לאחים', למשל, או ארגון ימני קיצוני כלשהו. ואחרי שסיכמנו את חומרת הדברים עצמם, אפשר להתפנות לתלונות האחרות, שחוזרות על עצמן. 'חטאתם בהכללה', אומרים לנו, חשפתם את נאווי, והצופה קיבל את הרושם ש'כך עושים כולם' בשמאל".



לדבריה, "'חטפנו', זה לא סוד, כשסיקרנו את העוולות כלפי פלשתינים בשטחים, ואנחנו 'חוטפים' עכשיו, אחרי שחשפנו התנהלות בעייתית מאוד בשמאל הקיצוני. לא כיף לחטוף, אבל יש משהו בדרמות האלה שמחדד אצלנו את תפיסת המקצוע. אנחנו יוצאים להביא את הסיפור כי הוא חשוב, כי הוא משמעותי, כי יש לו רלבנטיות לחיים שלנו. בלי קשר לשאלה איזה צד פוליטי הוא משרת".



גם לקולגות שלה בתקשורת, יש לדיין מה לומר: "אם יש טענה מקוממת, בטח כשהיא באה מפי עמיתים-עיתונאים, היא נשמעת ככה: 'חברתם לכוחות החשוכים שמנסים לעשות דה-לגיטימציה של אירגוני שמאל וזכויות אדם, דווקא אלה שעושים עבודת קודש למען התושבים בדרום הר חברון'; 'השתמשתם בעוצמת הפלטפורמה שלכם אל מול ציבור חלש ומוחלש'; אז דווקא כן הזכרנו את עבודתם החשובה של האירגונים האלה לטובת הפלשתינים בשטח, דווקא הבאנו שוב ושוב את ההקשר, דווקא הדגשנו שאין לנו שום כוונה להצטרף למסעות ההכפשה נגד אירגוני השמאל. מן הסתם, זה לא הספיק לאנשים מסוימים. אז הנה, שוב, תזכורת בסיסית: עשינו כתבה על אמת מטרידה שנחשפה בתוך אירגוני השמאל הקיצוני, לא כתבנו ערך בוויקיפדיה על האירגונים האלה".