הח"כים העומדים בראש שדולת תעשייה 'כחול לבן'- ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), ח"כ מירב בן ארי (כולנו) וח"כ עפר שלח (יש עתיד), ויו"ר שדולת התעשייה, ח"כ איתן ברושי (מחנה ציוני), הכריזו אתמול (ראשון) במשותף, כי יפעלו להרחבת החוק להעדפת תוצרת הארץ, כך שיכלול פרויקטים נוספים הממומנים בכסף ציבורי. הח"כים הכריזו על החלטתם בסיור מיוחד במפעלים בדרום, שערכה להם התאחדות התעשיינים בראשות המנכ"ל, יודקה שגב.



בשיחה עם התעשיינים במפגש בדרום, הח"כים נחשפו למקרים רבים בהם כסף ציבורי אינו מקבל עדיפות לרכש מתוצרת הארץ. זאת מכיוון שהחוק הקיים להעדפת תוצרת הארץ, שחוקק לפני מלמעלה מ- 20 שנה, אינו מעודכן למנגנוני הרכש הקיימים ולכן אינו כולל גופים ציבוריים רבים המפרסמים מכרזים בהיקף של מיליארדי שקלים הממומנים מכספי ציבור, וכוללים בעיקר פרויקטי תשתיות גדולים, כגון בניית שדה תעופה, סלילת כבישים, פרויקטי רכבת ועוד.



ראש מטה 'כחול לבן' בהתאחדות התעשיינים, התעשיין ד"ר רון תומר, שלקח חלק בסיור, מסר כי "זה שערורייתי שדווקא בימים אלו, בהם אנו נלחמים על חוסנה של כלכלת ישראל ומנסים לייצר מקומות עבודה חדשים למשק, ממשלת ישראל מוציאה סכומי עתק על רכש של תוצרת תעשייתית מחו"ל ובכך מסייעת לשווקים זרים, במקום לקדם את המשק המקומי שלה. רוב מדינות העולם המערבי, הבינו זה מכבר כי עליהן לתעדף רכש מקומי כדי לחזק את כלכלתן ואנו מצפים כי ממשלת ישראל תאמץ גם היא נורמות אלו ותפעל להגדלת היקף הרכש ה'כחול לבן'".



יו"ר שדולת תעשייה 'כחול לבן', ח"כ איילת נחמיאס ורבין: "התעשייה הישראלית, המסורתית וההייטק, היא עתיד המשק, אך היא נתקלת בשנים האחרונות בחסמים קשים ביותר, הפוגעים ביכולת להקים מפעלים חדשים, וגרוע מכך, ביכולתם של מפעלים קטנים ובינוניים לשרוד. לכן יש להקים ממשק יעודי לתעשייה, שלו יהיו שותפים משרדי ממשלה, שלטון מקומי והתאחדויות התעשיינים והמלאכה במטרה להסיר חסמים ולעודד צמיחת מפעלים חדשים וקיימים. שדולת התעשייה הישראלית בראשה אני עומדת, תפעל כדי לפתח ממשק זה".