המשפט שחזר על עצמו היום (שני) שוב ושוב הוא "כשר, אבל מסריח". בסופו של דבר, למרות כל ההסתייגויות, אישרה מליאת הכנסת את מינויו של השר לשעבר, אריה דרעי, למשרד הפנים, במקומו של סילבן שלום, שהתפטר ועזב את החיים הפוליטיים לאחר שנטען כי הטריד מינית מספר נשים. המינוי עצמו עבר ללא קושי, בעיקר לאור ההצהרה של חברי הרשימה המשותפת לפיה לא יתנגדו לעניין כלל.
עשרות חברי כנסת נרשמו על מנת לדבר בנושא, כשהמליאה עצמה, בשלב הטיעונים, היתה כמעט ריקה לחלוטין, דבר שהשתנה ברגע שבו הוכרז על הצבעה. בסופו של דבר, אושר המינוי ברוב גדול של 54 מול 43 מתנגדים. כעת, לאחר האישור פה אחד בממשלה, והמינוי בכנסת, יחל השר דרעי בתפקידו החדש. זהו תפקידו השלישי בממשלה הנוכחית לאחר שהיה שר הכלכלה (ממנו התפטר) וגם בתור השר לפיתוח הנגב והגליל.

השר יריב לוין הגן על ההחלטה ואמר: "אחרי שהציבור אמר את דברו, אי אפשר לפגוע בכבודו וזכותו של אדם, בדיעבד, כל הדברים האלה הם רק חלק מהדברים הברורים לכבד את ההחלטה של הממשלה ושל ראש הממשלה, ולאשר את מינויו של השר דרעי". לאחר מכן אמר: "נושא ההצבעה הוא דרעי, מה אתם רוצים, חברי האופוזיציה, שראש הממשלה יחזיק בעוד תיק? אני מבולבל". חברי האופוזיציה ענו לו כי טיעון זה ודרך הצגתו מאפשרת זילות של הנושא. 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד אמר בנאומו במליאה כי לא בא לדבר על אריה דרעי באופן אישי והדגיש כי היה נושא את אותו נאום גם אם המינוי היה של אהוד אולמרט, אברהם הירשזון או משה קצב. "גם עליהם הייתי אומר שהם לא יכולים לחזור לתפקידם אם הורשעו בעבירה שיש עמה קלון", אמר לפיד.
הוא דחה הסברים ששמע לאורך כל היום כי מדובר במינוי חוקי. " יכול להיות שזה חוקי, אבל הסיבה היחידה שזה חוקי היא שהמחוקק לא העלה פשוט בדעתו שיכול להיות מצב כמו זה שאנחנו נמצאים בו עכשיו", אמר לפיד.

לפיד הוסיף בביקורת: "רק בשביל שיהיה לכם מושג, אדם שהורשע בעבירה ששי עמה קלון במדינה הזו פסול מלהיות סוכן מכס, מהנדס ברשות מקומית, מנהל בית ספר, שופט, קאדי, דיין, כבאי. כבאי הוא לא יכול להיות, דירקטור בחברה ממשלתית, מנהל מעבדה רפואית, חבר במועצת צער בעלי חיים, חבר מועצת הספריות הציבוריות, כל זה הם פסולים מלהיות, שר אין בעיה". 
 

ח"כ איתן כבל תקף את העניין ואמר: "אני לא מבין, חבר הכנסת טיבי. פתאום פגשנו שחקני בלט במליאה. אנשים מתופפים, ובכל מקום אנחנו רואים אנשים שלא רוצים לדבר או להתייחס. מה אני צריך? למה אני צריך? גם אני אצטרך ממנו משהו, אצטרך לבקש בקשה. כשהוא מונה לשר, לפיד התייחס לדברים ובצדק, וגם אחרים. אני אומר לחבריי מהמפלגות הדתיות, מי כמוכם יודע מה זאת מראית עין ועד כמה היא חשובה. אתם יודעים להתעלם כשנוח לכם. על מה אנחנו מדברים? אתה כבר שר, תהיה שר הכלכלה. אי אפשר לשחק בשני קולות. זה שזה מותר - זה מותר, גם מבחינת החוק, אבל רוב החיים שלנו בנויים מהתייחסות יום יומית למנהיגים שלנו. אלה הדברים הקטנים שלנו".

"יש לו אמפתיה כלפי המגזר הערבי" 

ח"כ אחמד טיבי, שעלה לדוכן הנואמים, הסביר את המהלך: "אנחנו לא נוטים ולא נשתף פעולה עם הממשלה הזאת, אבל לגבי דרעי עצמו, צריך לזכור שיש לו אמפתיה כלפי המגזר הערבי. גם בישיבת הממשלה האחרונה, שדנה בתכנית טריליון הדולר ליישובים הערביים, הוא תמך בהחלטה. עד שיש לנו מילה חיובית להגיד על שר, נגיד אותה על דרעי".
"אבל בתור שר הוא נדרש לעשות פעולות אמיתיות, כמו יישוב שטחי שיפוט, בלי שיביאו את ההסכמה של היישוב היהודי ליד. צריך שתהיה עזרה לרשויות. השר הקודם, סילבן שלום, עבד איתנו על הנושאים האלה, הוא הכריז על כפר עראבה כעיר ודרעי יחתום על כך בקרוב. אנחנו מצפים לעבוד מולך לשיפור מצב היישובים בחברה הערבית, למרות חילוקי הדעות".
ח"כ איל ראובן מהמחנה הציוני אמר: "אין לי עניין אישי כזה או אחר מול דרעי, יש לי מחשבות באשר למה אנחנו מייצגים כנבחרי העם, ואיך אנחנו רוצים שינהגו בציבוריות הישראלית. אני רוצה להישען על מה שאמר היועמ"ש שאמר במילים אלו: "אפשר, אבל זה מריח רע". אני שואל במושגים ערכיים: האם מינוי של שר הפנים, למינוי שהוא סביר. אנחנו, שרוצים להיות דוגמה ומודל. אני משוכנע שרבים חושבים כמוני. ממשלת ישראל מובילה היום מלחמה בטרור, חיילי צה"ל נשלחים מדי יום ולילה למשימות קשות מאוד, שמעמידות דילמות ערכיות. אנחנו דורשים מהם לעמוד בהן. אנחנו דורשים מהמפקדים להיות דוגמה אישית ללא סייג. האם לא נראה לכם נכון, שהח"כים יעמדו בכך? דרעי הוא מינוי שנחשב לכשל ערכי, צאו החוצה ושמעו את הציבור. לכם, ממשלת ישראל, בערכים, בדוגמה אישית, בדרך הנכונה, קבלו ציון נכשל". 
"אריה דרעי הוא אדם חכם, במהלך הקמת הממשלה הנוכחית, במאי שנה שעברה אמר 'אני לא יכול לחזור למשרד הפנים, ואמר שזה לא נכון. זה ציטוט שלו. ועכשיו כל הצבועים קמים ואומרים שאין בעיה. אז יש בעיה. זה כשר, אבל מסריח. מצחין עד השמיים. זה לא עניין פרסונלי, אלא עקרוני. אילו היינו מצביעים על החזרתו של קצב לבית הנשיא, או חזרתו של אולמרט ללשכת ראש הממשלה זה היה עולה על הפרק? זה יעלה על הדעת?".

מנגד ח"כ ישראל אייכלר שיבח את מינוי דרעי לשר הפנים ואמר כי זה "הדבר המוסרי ביותר שאפשר היה לעשות זה להחזיר את העוול הנורא שנעשה לא רק לדרעי אישית אלא למערכות המשפט שהפכו למוסדות לסיכולים פוליטיים". לדבריו השחיתות החוקית היא גרועה יותר מהשחיתות החוקית. "זה שאשת ראש הממשלה נחקרת על זה שסעדה את אביה, זה התחיל ברדיפה של אריה דרעי", הוסיף אייכלר.

בתוך כך ח"כ מיקי רוזנטל יצא באופן בוטה נגד מינוי דרעי "אין לי בעיה עם דרעי האיש אלא עם דמותו הציבורית שרוצה לחזור להיות שר הפנים. הוא הורשע בעניין של שוחד, גניבה והכי חמור, הפרת אמונים. אדם שהפר את אמון הציבור אינו יכול לקבל מחילה ציבורית. לא ייתכן שאדם שגנב כשהיה שר פנים יחזור להיות שר פנים. דרעי לא ראוי להיות שר בממשלה".